اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای شیوه‌های نوین آبیاری محقق می‌شود

افزایش سطح زیر کشت محصولات زراعی نهبندان به 18 هزار هکتار

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی نهبندان گفت: با توجه به وجود 9 هزار و 500 لیتر آب در ثانیه در نهبندان و با اجرای شیوه‌های نوین آبیاری می‌توان سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی را از 11 هزار هکتار به 18 هزار هکتار افزایش داد.

افزایش سطح زیر کشت محصولات زراعی نهبندان به 18 هزار هکتار

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان محمد خیرخواه صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان نهبندان اظهار داشت: هم‌اکنون این شهرستان دارای 275 حلقه چاه کشاورزی و 800 رشته قنات و چشمه است که دبی برخی از این قنوات و چاه‌های کشاورزی بیش از 70 لیتر در ثانیه است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود 9 هزار و 500 لیتر در ثانیه در نهبندان و با اجرای شیوه‌های نوین آبیاری می‌توان سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی شهرستان را از 11 هزار هکتار به 18 هزار هکتار افزایش داد.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان با بیان اینکه مهمترین محصولات زراعی این شهرستان گندم و جو هستند، تصریح کرد: زیتون، پسته و خرما عمده محصولات باغی این شهرستان به شمار می‌رود.

خیرخواه افزود: در راستای کشت محصول زیتون نیز این شهرستان با توجه به پروژه‌ها و اقدامات انجام شده توانسته سطح زیر کشت این محصول را از 120 هکتار هم اکنون به بیش از یک‌ هزار و 200 هکتار برساند که در این ارتباط مقام نخست را در بین شهرستان‌های خراسان‌جنوبی کسب کرده است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با مباحث دام نیز این شهرستان علاوه بر مرغداری‌های فراوان که در سال یک‌ هزار و 600 تن گوشت سفید تولید می‌کنند نیز دارای 400 هزار واحد دامی است.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان یادآور شد: این شهرستان براساس آمار مرکز آمار ایران دارای 13 هزار نفر شتر است و نهبندان در تعداد شتر مقام نخست استان را دارا است.

خیرخواه، کاشت ذرت علوفه‌ای را یکی از شاخص‌ها و مؤلفه‌های افزایش و رشد تولید علوفه دام در نهبندان عنوان کرد و گفت: در هر هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان می‌توان با کشت ذرت علوفه‌ای در یک دوره سه ماهه 35 تن علوفه برداشت کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در کنار کار کاشت علوفه در شهرستان سیلوهایی برای ذخیره‌سازی علوفه‌ها ساخته و در حال ساخت است.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان با اشاره به اینکه هم‌اکنون برخی از اراضی کشاورزی شهرستان از خرده مالکی خارج و یکپارچه‌سازی و تسطیح شدند، تصریح کرد: این مهم می‌تواند در رونق بخش کشاورزی و دامپروری نهبندان به‌ عنوان یک اصل اساسی به شمار رود.

خیرخواه، توسعه سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی، کاهش خرده مالکی اراضی کشاورزی و تقویت و افزایش مجتمع‌های دامداری را یکی اولویت‌های کاری مدیریت جهاد کشاورزی نهبندان دانست.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول