اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی استان قم خبر داد

اعزام 2 هزار دانشجو از قم به مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی استان قم از اعزام 2 هزار دانشجو به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در سال جاری خبر داد.

اعزام 2 هزار دانشجو از قم به مناطق عملیاتی

ابوالفضل ملاحسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: بسیج دانشجویی استان قم امسال حدود 2 هزار نفر را به اردوهای راهیان نور در غرب و شمال‌غرب‌ و خوزستان اعزام می‌کند.

وی ادامه داد: تا امروز حدود 500 نفر در اردوی راهیان نور شمال‌غرب و غرب شرکت کرده‌اند و از امروز تا 27 اسفند‌ماه حدود هزار و 500 نفر در قالب چهار کاروان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم اضافه کرد: برنامه‌های گسترده‌ای برای حضور مفید و تاثیرگذار دانشجویان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس دیده شده که این برنامه‌ها از ابتدای حضور دانشجویان در مراسم استقبال در گلزار شهدا آغاز می‌شود.

وی افزود: این اردوها در مدت پنج روز برگزار می‌شود که در مناطق جنگی جنوب کشور بازدید از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس مانند فکه، چزابه، طلائیه، پاسگاه زید، فتح‌المبین، دوکوهه و اروند کنار برنامه اصلی این گروه‌ها است.

ملاحسنی گفت: سعی شده در این اردوها از بهترین راوی، بهترین روحانی‌ها و بهترین امکانات رفاهی استفاده شود تا دانشجویان بتوانند از این فرصت برای بهره‌گیری معنوی استفاده کنند.

وی ابراز داشت: پیش از شروع اعزام‌ها با برگزاری جلساتی برای دانشجویان با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تلاش شده تا افراد برای حضور در فضای معنوی مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی آماده شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم عنوان داشت: قبل از هر اعزام دانشجویی نیز مراسمی معنوی در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر با حضور مداحان اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: در این اردوها دانشجویان دانشگاه‌های قم، پیام نور، پردیس قم دانشگاه تهران، علوم‌پزشکی، شهاب دانش، علوم قرآنی و آزاد شرکت می‌کنند.

ملاحسنی افزود: برای هر اتوبوس حداقل یک روحانی، یک مداح و یک راوی به کار گرفته می‌شود که دانشجویان از تمام اوقات خود در این سفر معنوی بهترین بهره را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: تمام راویان از موسسه روایت فتح و سیره شهدا که چندین سال در امر روایتگری سابقه دارند، انتخاب شده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم یادآور شد: سعی شده برای دانشجویان بهترین اسکان در نظر گرفته شود و بر این اساس کاروان‌های راهیان نور استان قم شب نخست ورود به مناطق عملیاتی، در مهمان‌سرای سد کرخه مستقر خواهند شد و در شب‌های بعد در پادگان‌های مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که بسیار مورد استقبال دانشجویان است، رزمایشی است که در پادگان مشتاق توسط نیروهای ارتش جمهوری اسلامی اجرا می‌شود.

ملاحسنی ادامه داد: این رزمایش با استفاده از آتش حقیقی و پرحجم توپخانه در شب برای دانشجویان اجرا می‌شود و بزرگ‌ترین رزمایش در منطقه جنوب کشور است.

وی با اشاره به محدود بودن ظرفیت اعزام راهیان نور دانشجویی ابراز داشت: از روسای دانشگا‌ه‌ها درخواست می‌کنیم با مساعدت بیشتر به این اردوها ما را در این امر یاری کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم گفت: اردوهای راهیان نور اثرات تربیتی و معنوی عمیقی بر دانشجویان می‌گذارد و می‌تواند بهترین راه برای ارتقای معنوی این قشر باشد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به کمبود امکانات، بسیج دانشجویی در استان قم جوابگوی بسیاری از نیازها و درخواست‌های دانشجویان نیست و اگر مساعدت مسئولان استانی با این امر بیشتر شود، بسیج دانشجویی قادر به افزایش ظرفیت پذیرش این اردوها به چندین برابر فعلی خواهد بود.

ملاحسنی خاطرنشان کرد: در این مسیر تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا فرهنگ جهاد و شهادت را در نسل‌های آتی گسترش دهیم و در این راه دست تمام کسانی که دغدغه این امر را دارند، می‌فشاریم.

وی در پایان متذکر شد: به دانشجویان نیز توصیه می‌کنیم که از فرصت ارتباط با شهدا بیشترین استفاده را ببرند و از این ایام برای خودسازی معنوی استفاده کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول