اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی:

موسسات مالی برای تامین سرمایه مناسب هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی گفت: موسسات و بنیادهای مالی یکی از راه‌های تامین منابع مالی برای سرمایه‌گذاری هستند.

موسسات مالی برای تامین سرمایه مناسب هستند

مهدی داداشی زین‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذارانی که طرح‌های ویژه‌ای را پیگیری می‌کنند حتما دغدغه تامین سرمایه دارند از این رو تنها راه تامین سرمایه برای سرمایه‌گذاری بانک‌ها نیستند.

وی افزود: از طریق هماهنگی‌های انجام شده با معاونت برنامه‌ریزی استانداری، بنیادهای مالی و موسسات مالی مختلف می‌توانند در زمینه بخش‌های خصوصی مشارکت داشته باشند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه مشکلات مالی برخی واحدهای تعطیل شده در استان برطرف شده است، تصریح کرد: با تامین مالی مشارکت ایجاد شده با موسسات مالی و قراردادهایی که بین بنیادها و صاحبان صنعت بخش خصوصی بسته شد، بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی استان حل شده است.‌

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمینه مشارکت با موسسات مالی پیشقدم است، گفت: در این زمینه ظرفیت‌های بالقوه استان می‌توانند راه‌های مختلف تامین منابع مالی برای واحدهای صنعتی را ارائه دهند.

داداشی زین‌الدین در ادامه گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی با توجه به استقرار برخی از صنایع انرژی در آذربایجان غربی منجر به افزایش قیمت تمام شده واحدهای تولیدی می‌شود که هدف از آن افزایش بهره‌وری در استان است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی خودشان می‌توانند انرژی مورد نیازشان را تولید کنند، ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه، به منظور استفاده از منابع جدید انرژی در واحدهای صنعتی به این واحدها اجازه داده شده تا نه تنها انرژی مورد نیاز خودشان را تامین کنند بلکه انرژی مازاد آنها را دولت به قیمت روز خریداری می‌کند.

رئیس سازمان منابع و معادن آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: سازمان صنایع و معادن استان برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای تولیدی واحدهای صنعتی ستادی با عنوان ستاد صنایع و معادن تشکیل داده است تا در زمینه پیگیری اجرای طرح‌های تحقق دولت در حوزه صنعت و معدن نیروگاه‌های تولید برق و انرژی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول