اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

باند حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری متلاشی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: یک باند حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری متلاشی شد.

باند حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین بیگی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با گزارش منابع و مخبرین مبنی بر مشکوک شدن به دو دستگاه خودرو در یکی از روستاهای شهرستان شهرکرد واحد گشت این اداره کل با همکاری نیروهای کلانتری بخش بن به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه دو دستگاه خودرو به محض دیدن نیروهای گشت اقدام به فرار کردند، افزود: پس از تعقیب و گریز هر دو خودرو متوقف و مورد بازرسی قرار گرفتند.

بیگی با اشاره به اینکه تعدادی ادوات حفاری در این خودروها کشف و ضبط شد، گفت: پنج نفر حفار غیر مجاز نیز در این باره دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری همچنین از شناسایی و دستگیری دو قاچاقچی اشیای تاریخی در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: بنا بر گزارش منابع محلی مبنی بر معامله اشیا تاریخی در شهرستان لردگان، نیروهای یگان‌حفاظت اداره کل میراث فرهنگی با همکاری نیروهای آگاهی این شهرستان با بررسی و تحقیقات نسبت به شناسایی و دستگیری این قاچاقچیان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در این اقدام تعداد 376 سکه جعلی سبک دوران اسلامی، دو مجسمه بز کوهی و قوچ بدلی به سبک هزاره اول کشف شد.

بیگی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از آثار میراث فرهنگی همیشه وجود دارد، گفت: حفظ و صیانت از افتخارات گذشتگان وظیفه مهم نسل امروز و تکلیفی سنگین بر دوش دوستداران میراث‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی به و‎یژه مسئولان دستگاه‌های دولتی و مردم منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه میراث فرهنگی تنها در حفظ آثار خلاصه نمی‌شود، افزود: باید محافظت و صیانت از میراث معنوی از جمله آیین‌های بومی و محلی، صنایع دستی و میراث طبیعی صورت بگیرد.

بیگی با بیان اینکه میراث فرهنگی صرفا‌ً‌ به میراث کالبدی ختم نمی‌شود، گفت: این در حالی‌ست که در برگیرنده هویت اساسی این آثار است که توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول