اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره راه و شهرسازی همدان خبر داد

اجرای 36 پروژه راه و ترابری همدان در سال 90

خبرگزاری فارس: معاون راه و شهرسازی شهرستان همدان گفت: 36 پروژه از محل اعتبارات استانی و ملی در سال 90 به بهره‌برداری رسیده است.

اجرای 36 پروژه راه و ترابری همدان در سال 90

محمد آقامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال 90 با توجه به اعتبار تخصیص گرفته از محل اعتبارات استانی و ملی حدود 36 پروژه در سال 90 اجرایی شده است.

وی افزود: کل اعتباری تخصیصی در سال 90، 3 میلیارد و 900 میلیون تومان از محل استانی و 2 میلیارد و 600 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی بوده که تقریباً 75 درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است.

معاون راه و شهرسازی شهرستان همدان بیان داشت: این پروژه‌ها شامل پروژه تأمین روشنایی ورودی همدان از ملایر(میدان امام حسن تا آبشینه) با اعتبار 50 میلیون تومان به طول پنج کیلومتر پایه‌های روشنایی نصب و تجهیز شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: روکش آسفالت راه قهاوند - کوزره با 220 میلیون تومان اعتبار شامل لکه‌گیری، آسفالت رگلاژی، روکش آسفالت توپکا و شانه‌سازی به طول دو کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

آقامحمدی به بهسازی روکش راه فرعی قهاوند - کمیجان اشاره کرد و گفت: این طرح با 132 میلیون تومان اعتبار شامل تعریض و آسفالت مسیر هر کدام به طول هشت کیلومتر، لکه‌گیری و شانه‌سازی اجرایی شده است.

وی ابراز داشت: روکش آسفالت راه فرعی قهاوند - طاحون آباد به سمت جاده ملایر و راه فرعی قهاوند - کوریجان با 50 درصد پیشرفت فیزیکی هر کدام با اعتبار 200 میلیون تومان شامل لکه‌گیری، روکش آسفالت و شانه‌سازی به طول دو کیلومتر از دیگر پروژه‌های سال 90 اداره کل راه و ترابری است.

معاون راه و شهرسازی شهرستان همدان تصریح کرد: در سال جاری پل عابر پیاده کوی زیبا مریانج نیز با اعتبار 100 میلیون تومان احداث فنداسیون، پایه پل و عرشه به طول 38 متر نصب شده و اکنون قابل بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: روکش راه روستایی امزاجرد و ایمن‌سازی آن به طول سه کیلومتر با 80 میلیون تومان اعتبار و بهسازی و آسفالت راه روستایی علی‌آباد آق‌حصار با 100 میلیون تومان اعتبار شامل خاک‌برداری، خاک‌ریزی، احداث ابنیه فنی، پخش بیس و آسفالت به طول 5.5 کیلومتر که 22 بهمن سال جاری افتتاح شده و قابل بهره‌برداری است.

آقامحمدی افزود: بهسازی راه روستایی رزج - بویاقچی با اعتبار 100 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و 480 میلیون تومان اعتبار ملی شامل بهسازی راه، پخش آسفالت، شانه‌سازی و ایمن‌سازی به طول هفت کیلومتر از دیگر پروژه‌هایی است که در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: خط‌کشی و تجهیز راه‌ها به علائم و تجهیزات ایمنی با اعتبار 200 میلیون تومان شامل خط کشی گرم به طول 25 کیلومتر و خط کشی سرد به طول 220 کیلومتر، خرید و نصب علائم اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی و همچنین تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات راهداری با اعتبار 250 میلیون تومان شامل خرید قطعات یدکی، تعمیر و راه‌اندازی ماشین‌آلات راهداری از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

معاون راه و شهرسازی شهرستان همدان با اشاره به تعمیرات ابنیه فنی و عملیات حفاظت پل‌ها اضافه کرد: این اقدامات با 80 میلیون تومان اعتبار شامل احداث دیوار برگشتی پل‌ها، تعویض پل‌ها، تعمیرات جزیی و نصب گابیون‌بندی در صورت نیاز صورت گرفته که حدود 16 دهنه پل تعمیر و مرمت شده است.

وی به اقدامات دیگر اداره راه در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: این اقدامات شامل تجهیز و تکمیل شبکه مخابرات و انتقال اطلاعات راه‌ها از جمله خرید لوازم و تجهیزات مخابراتی، خرید بی‌سیم، تعمیر و نگهداری آنتن‌ها و همچنین لکه‌گیری و درزگیری و شانه‌سازی راه‌ها شامل شانه‌سازی، درزگیری و کندن و برداشتن، خاک‌روبی، آسفالت تراشی، خرید، پخش، حمل و بارگیری قیر، آسفالت و مصالح شانه‌سازی و تراکم مصالح در مسیر می‌شود.

آقامحمدی تصریح کرد: اصلاح طرح هندسی تقاطع‌های همسطح و نقاط حادثه‌خیز شامل خرید، حمل و پخش بیس‌ و آسفالت برای دوربرگردان‌ها و تقاطع‌های همسطح محور همدان - ملایر بعد از پمپ بنزین خلیج فارس، ورودی روستای ایوک و امزاجرد با 175 میلیون تومان اعتبار و تعمیر و تجهیز ساختمان‌های راهداری با 20 میلیون تومان اعتبار شامل تعمیرات راهدارخانه‌های روعان، کوریجان، قهاوند و مرکز اداره از پروژه‌هایی بوده است که در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: عملیات برف‌روبی و بازگشایی راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان همدان نیز با اعتبار 300 میلیون تومان شامل 120 کیلومتر جاده اصلی و بزرگراه، 170 کیلومتر راه‌های فرعی و 240 کیلومتر راه‌های روستایی نیز از اقداماتی بوده که از ابتدای زمستان سال جاری انجام گرفته است.

معاون راه و شهرسازی شهرستان همدان گفت: زیرسازی آسفالت راه روستایی احمدآباد - هیزج با اعتبار 53 میلیون تومان شامل درزگیری، لکه‌گیری و ایمن‌سازی راه به طول شش کیلومتر و زیرسازی آسفالت راه‌ روستایی چشین، ابرو، سیمین در مقطعی از محور که شیب تند داشت شامل عملیات خاک‌برداری، تراشه‌بری به طول یک کیلومتر انجام شده است.

وی عنوان کرد: زیرسازی و آسفالت راه روستایی دولت‌آباد - ورکش به طول چهار کیلومتر و زیرسازی و آسفالت راه‌روستایی قلی‌کندی، منگاوی با 170 میلیون تومان اعتبار شامل زیرسازی ،تعریض راه به طول دو کیلومتر هر یک با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که مابقی عملیات این پروژه ها با توجه به اینکه اعتبار آنها در شش ماهه دوم از سال جاری تخصیص یافته است به اوایل سال بعد موکول می‌شود.

آقامحمدی همچنین افزود: زیرسازی و آسفالت راه‌ روستایی آق دره در شهر قهاوند نیز با اعتبار 235 میلیون تومان شامل عملیات زیرسازی و ایمن سازی مسیر به طول سه کیلومتر انجام شده که آسفالت آن نیز سال بعد انجام می‌شود.

وی با اشاره به آسفالت شانه شنی محور همدان - قزوین جاده اصلی بیان داشت: این پروژه با اعتبار 200 میلیون تومان از کوریجان تا پنج کیلومتر بعد از شهرک صنعتی بوعلی به سمت پلیس راه همدان - قزوین به طول 10 کیلومتر شامل تعریض شانه‌های راه به عرض سه متر از هر طرف شامل زیرسازی  و آسفالت به بهره‌برداری رسیده است.

معاون راه و شهرسازی شهرستان همدان تصریح کرد: ایمن‌سازی محور عباس‌آباد - گنجنامه شامل عملیات لکه‌گیری، روکش آسفالت، اجرای گاردریل، نصب نیوجرسی و علائم افقی و عمودی برای ایمن سازی محور با اعتبار 200 میلیون تومان بهره برداری شده است.

وی عنوان کرد: بهسازی و آسفالت راه روستایی نوده با 50 میلیون تومان شامل 50 متر مسیر زیرسازی و آسفالت شده و بهسازی راه روستایی حیران- بارابند با اعتبار 100 میلیون تومان حدود سه کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و بهسازی و آسفالت راه روستایی امامزاده محسن با 60 میلیون تومان اعتبار شامل زیرسازی که به علت کافی نبودن اعتبار نیمه‌کاره باقی مانده است.

آقامحمدی گفت: بهسازی راه روستایی بهرام‌آباد با 40 میلیون تومان اعتبار برای لکه‌گیری و روکش آسفالت و بهسازی راه روستایی قشلاق علیا و سفلی در شهر قهاوند به طول چهار کیلومتر با 150 میلیون تومان روکش آسفالت در یک لایه انجام شده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: بهسازی راه روستایی قهاوند - برکت‌آباد با 600 میلیون تومان اعتبار شامل زیرسازی و احداث ابنیه به طول شش کیلومتر  که 80 درصد در زیرسازی پیشرفت داشته و آسفالت آن در سال آینده اجرایی می شود و بهسازی راه روستایی باغچه، سبزآباد، گورگز، قبچاق از سمت شورین به سمت محور با اعتبار 800 میلیون تومان شامل زیرسازی و اجرای بیس آسفالت به طول شش کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول