اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری گیلان:

79 پروژه راه و ترابری گیلان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری گیلان از افتتاح 79 پروژه این نهاد در دهه فجر امسال خبر داد.

79 پروژه راه و ترابری گیلان افتتاح شد

سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال تعداد 79 پروژه راه و ترابری گیلان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل 123 کیلومتر زیرسازی و آسفالت راه روستایی بوده است.

وی 18 دستگاه پل، 1.2 کیلومتر روشنایی، یک باب راهدارخانه و یک باب ساختمان انبار نمک را از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر امسال عنوان کرد و افزود: برای مجموع پروژه‌های مذکور 11 میلیارد و 590 میلیون تومان هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پروژه‌های افتتاحیه در شهرستان رشت 24 پروژه بوده است، ابراز داشت: این پروژه‌ها شامل 35 کیلومتر زیرسازی و آسفالت و سه دستگاه پل با اعتبار 3 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها علاوه بر پروژه‌هایی است که در هفته دولت افتتاح شده، خاطر نشان کرد: در هفته دولت امسال تعداد 99 پروژه با 18 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. در حد فاصل بین هفته دولت و دهه فجر امسال پروژه‌هایی نظیر پل چمخاله، پل بالابهدان و بخشی از بزرگراه محور رشت‌-فومن با حضور معاون وزیر راه افتتاح شده است.

وی درباره وضعیت 11 کیلومتر آزادراه قزوین‌-‌رشت بیان داشت: تمام مجموعه ستاد وزارت راه و معاون وزیر راه اعلام کرده که پیمانکار و مشارکت سرمایه‌گذاری با مجوز وزارت راه انجام شده و قبل از پایان سال جاری کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیر کل راه و ترابری گیلان به انتخاب مسیر 11 کیلومتر آزادراه قزوین‌-‌رشت اشاره کرد و اذعان داشت: مشاوران برای مسیر این آزادراه گزینه‌های متفاوتی را مورد مطالعه قرار داده‌اند و با توجه به بحث‌های فنی، اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و پدافند غیر عامل، جمع‌بندی نهایی صورت گرفته و مجوز آن اخذ شده است.

وی، اضافه کرد: مشاوران و کارشناسان مسیر مورد نظر که کمترین تونل و بیشترین تقاطع را با رودخانه سفیدرود خواهد داشت، انتخاب می‌کنند.

به گفته علیپور گیلان دارای 53 کیلومتر آزادراه، 367 کیلومتر بزرگراه، 310 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 115 کیلومتر راه فرعی و 8 هزار و 819 کیلومتر راه روستایی است.

وی مجموع راه‌های گیلان را 10 هزار و 664 کیلومتر عنوان کرد و یادآور شد: این مقدار معادل 11 هزار و 909 کیلومتر راه همسنگ است.

مدیر کل راه و ترابری گیلان تعداد پل‌های حوزه استحفاظی استان را 15 هزار و 950 دستگاه با مساحت تقریبی 143 هزار و 550 مترمربع ذکر کرد.

وی طول راه‌ آسفالته روستایی قبل از دولت نهم در سال 84 را دو هزار و 45 کیلومتر ذکر کرد و ابراز داشت: در دولت نهم و دهم مقدار سه هزار و 590 کیلومتر راه روستایی گیلان آسفالت شده است. قبل از دولت نهم در سال 84 مقدار 227 کیلومتر بزرگراه در گیلان داشتیم و در دولت نهم و دهم تا پایان سال 89، 367 کیلومتر بزرگراه در گیلان ایجاد شده است.

وی با تصریح بر اینکه قبل از دولت نهم آزادراه در گیلان وجود نداشت، افزود: در دولت نهم و دهم تا پایان سال 89 مقدار 53 کیلومتر آزادراه در استان ایجاد شده است.

به گفته این مسئول، در مجموع قبل از دولت نهم در سال 84 مقدار 9 هزار و 396 کیلومتر طول راه‌های گیلان بود که این مقدار تا پایان سال 89 به 10 هزار و 664 کیلومتر رسیده که 13 درصد تغییر رشد داشته است.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول