اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

پیش بینی رهبری مبنی بر سیلی سخت ملت به دشمنان محقق شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: مقام معظم رهبری پیش بینی کرده بودند که ملت ایران در انتخابات سیلی سختی به دشمنان خواهند زد و این امر به درستی تحقق یافت.

پیش بینی رهبری مبنی بر سیلی سخت ملت به دشمنان محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: تلاش مربیان و معاونین پرورشی مدارس با در نظر گرفتن سه مطلب به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

وی نخستین مورد را آگاهی داشتن به توانایی‌های فردی توسط مربیان دانست و افزود: این امر یکی از مهمترین معارف در عرصه علوم انسانی و اسلامی است.

امام جمعه قم خواستار شناخت نسل کودک و نوجوان توسط مربیان شد و گفت: معرفت به وظیفه‌ای که بر عهده معلمان و مربیان گذاشته شده، سومین مطلبی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به روایتی از امام زین العابدین(ع) ابراز کرد: ایشان می‌فرماید «کسانی در میان مردم اهمیت بیشتری دارند که همه دنیا را با خود برابر ندانند» و این از مواردی است که خودخواهی در آن مدح شده است به طوری که انسان چنان خود را ارزشمند بداند که همه دنیا را نیز با خود هم طراز نداند.

سعیدی افزود: درک انسان از خود موجب اعتماد شخص از جانب خویش شده و زندگی او را به همراه وظایفی که بر عهده دارد در کام او شیرین می‌سازد و این امر همان گمشده‌ای است که بسیاری از مردم جهان به دنبال آن بوده و اندیشمندان در پی یافتن آن تلاش می‌کنند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به روایتی از امیرمومنان(ع) اشاره کرد و ادامه داد: امام اول شیعیان می‌فرماید «کسی که به جوهره وجودی خود آگاه شد پیشرفت کرده و هر فردی که نسبت به نفس خویش کم بگذارد شکست خواهد خورد».

وی جایگاه مربیان پرورشی و تربیتی را بسیار بالا توصیف و خاطرنشان کرد: این افراد باید در درجه نخست خود را به خوبی بشناسند و نقش این خودشناسی نیز در کلام حضرت علی(ع) به خوبی تبلور یافته است زیرا ایشان می‌فرماید «هرچه معرفت شما به خویش بیشتر شود، توجه شما نیز به حفظ خود افزایش می‌یابد».

سعیدی با تاکید بر شناخت نسل دانش آموز توسط مربیان و معلمان امور تربیتی گفت: کودکان و نوجوانان امانتی پاک هستند که در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند و تربیت آنها نیز باید به گونه‌ای باشد که فطرت پاکشان باقی بماند.

امام جمعه قم اظهار کرد: جوانان و نوجوانان بر اساس روایات اسلامی، منبع کار خیر هستند و می‌توان ویژگی‌هایی چون روحیه مبارزه‌جویی برای ایجاد تحول در وضع فعلی را در مورد آنها متصور دانست.

وی ویژگی دیگر نسل جدید را هراس نداشتن آنها از شکست دانست و افزود: این امر به برکت عنایت خداوند، سایه امام زمان(عج) و رهبری امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه‌ای حاصل شده است.

سعیدی با بیان اینکه شرق و غرب برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و می‌کنند، گفت: دلیل این امر نیز شعار مستحکم «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» است که توسط امام راحل(ره) به ملت ایران آموزش داده شد به طوری که ایشان فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این ابرقدرت‌ها نیز همواره اسیر سیاست‌های دولتمردان ایران شده‌اند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این بار نیز دشمنان سیلی سختی از ملت ایران خواهند خورد و این پیش بینی نیز به درستی تحقق یافت.

وی با تاکید بر تلاش به منظور تربیت صحیح نسل جدید گفت: تربیت صحیح الهی از مسیر احیای نفس صورت می‌گیرد و این مطلبی است که در قرآن کریم نیز مورد توجه است.

سعیدی ادامه داد: وابستگی انسان‌ها به یکدیگر به قدری زیاد است که می‌توان آنها را به‌عنوان پیکری واحد دانست و همان طور که آسیب به یک عضو موجب ناراحتی تمام اعضا می‌شود، ضرر به یک شخص نیز آسیب زیادی به جامعه وارد می‌کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه تربیت صحیح یک روحانی در جامعة المصطفی سبب گرایش بسیاری از مردم برخی کشورهای آفریقایی به تشیع شده است اظهار کرد: برخی افراد در کشور ما زندگی می‌کردند که خود را مغز متفکر تحول در جامعه می‌پنداشتند اما بر اثر گناه و خودخواهی نه تنها در داخل ایران فساد ایجاد کردند بلکه در خارج از کشور نیز علاوه بر گناهان بسیار مخالفت خود را با امام زمان(عج) نیز ابراز می‌کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول