اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه قم:

تعهد ملت به نظام و رهبری موجب افتخار است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه قم گفت: استقامت و تعهد مردم ایران نسبت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری موجب افتخار این کشور است.

تعهد ملت به نظام و رهبری موجب افتخار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله احمد بهشتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد ضمن تبریک حضور باشکوه مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقایسه این دوره با انتخابات پیشین نشان دهنده رشد چشمگیر مردم در این دوره است.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس باید با دوره‌های پیشین همین نهاد مقایسه شود افزود: آمارها بیان کننده حضور بیشتر مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس است و حتی در برخی استان‌ها درصد مشارکت مردم نزدیک به صد در صد بوده است.

رئیس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های کوچک درصد مشارکت مردم و رقابت میان نامزدها بیشتر بوده و می‌توان گفت این دوره از انتخابات موجب سرافرازی و افتخار ملت ایران شده است.

وی با اشاره به تهدیدهای فراوان دشمنان که به منظور کم رنگ کردن حضور مردمی در انتخابات صورت گرفت، گفت: ملت ایران این تهدیدات را نادیده گرفته و در این انتخابات سرنوشت ساز حاضر شدند در حالی که برخی کشورهای غربی خواستار عدم حضور مردم بودند.

بهشتی استقامت و تعهد مردم ایران را نسبت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز مقام معظم رهبری موجب افتخار این کشور دانست و تصریح کرد: امیدواریم خداوند در آینده نیز این ملت را شامل رحمت واسعه خویش قرار دهد.

رئیس دانشگاه قم با تاکید بر تلاش تمام قوای کشور برای رفع مشکلات جامعه افزود: همه مسئولین باید قدر این حضور باشکوه را دانسته و برای از بین بردن مشکلات تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: ناظران و مجریان انتخاباتی نیز تلاش خود را به نحو احسن انجام داده و باید از آنها نیز تشکر شود که با اقدامات خود موجب برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه شدند.

بهشتی در ادامه به همایش «امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی» اشاره کرد و افزود: این همایش به منظور بیان دیدگاه‌های امام راحل در حوزه تعلیم و تربیت برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه قم امام خمینی(ره) را معلمی بزرگ برای ملت ایران توصیف کرد و گفت: ایشان قبل از تبعید به خارج از کشور به تدریس علوم حوزوی می‌پرداخت و تعداد زیادی از طلاب با شوق فراوان در محضر ایشان حاضر شده و علاوه بر استفاده‌های علمی، به تهذیب نفس نیز می‌پرداختند.

وی با اشاره به توصیه‌های اخلاقی رهبر کبیر انقلاب ابراز کرد: زمانی که ایشان بحث‌های اخلاقی را پیش می‌کشیدند طلاب با دقت فراوان به سخنان آن رهبر بزرگ گوش فرا می‌دادند و این امر نشان دهنده نفوذ کلام و توجه ایشان به مسائل تربیتی است.

بهشتی با بیان اینکه تلاش‌های امام موجب تحول حوزه‌های علمیه و پس از آن تغییرات عمده در ملت ایران شد، افزود: مردم ایران نیز زمینه بسیار خوبی برای تحول داشتند و امام با شناخت صحیح و استفاده از این زیرساخت توانست با روش خداپسندانه و اخلاص عمل خویش موفق به ایجاد تحولی عظیم در حوزه‌ها و جامعه شود ضمن اینکه تغییرات ایجاد شده در حوزه‌ها به عنوان مقدمه تحول در میان مردم محسوب می‌شود زیرا ارتباط بسیار مستحکمی میان این نهاد با ملت ایران وجود دارد.

رئیس همایش امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم شاهنشاهی مبارزه وسیعی با حوزه‌های علمیه و روحانیون داشته و بسیاری از روشنفکران حوزوی را در دادگاه‌های فرمایش محاکمه و متهم می‌کرد.

وی حضور مردم در صحنه را موجب پیروزی و استمرار انقلاب دانست و گفت: با وجود تهدیدات فراوانی که علیه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد هیچ‌گاه حرکت پیش رونده انقلاب متوقف نشده و این همه به برکت روحیه ناب امام راحل(ره) بود.

بهشتی ادامه داد: امیدواریم در همایش «امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی» بتوانیم روش خاص امام خمینی(ره) را در امر تعلیم و تربیت به خوبی بازگو کرده و این مسئله را با روش صحیح به دیگران ارائه کنیم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول