اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان

212 هزار مورد بازرسی در کرمان انجام شده است

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تا پایان بهمن ماه سال جاری 212 هزار و 409 مورد بازرسی در سطح استان کرمان صورت گرفته است.

212 هزار مورد بازرسی در کرمان انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا قوام پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: تا پایان بهمن ماه سال جاری 212 هزار و 409 مورد بازرسی در سطح استان کرمان توسط بخش نظارت سازمان صورت گرفته است.

وی بیان داشت: در این ارتباط 15 هزار و 617 مورد پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است.

قوام تعداد بازرسی‌های مرکز استان کرمان را 116 هزار و 40 مورد عنوان کرد و افزود: 8 هزار و 75 مورد از پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی نیز مربوط به مرکز استان کرمان است.

وی تصریح کرد: در مجموع مبلغ 11 میلیارد و 323 میلیون و 808 هزار و 714 ریال جریمه نقدی برای پرونده‌های تنظیمی صادر شده است.

قوام ابراز داشت: عمده‌ترین موارد بازرسی نیز مربوط به خار و بار فروشی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، پوشاک، کیف و کفش، مرغ و ماهی، تاکسی‌ها و پرونده‌های در ارتباط با کارخانجات و واحدهای تولیدی است.

وی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین تخلفات گزارش شده نیز مربوط به گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورت‌ حساب است.

قوام با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهر کرمان ابراز داشت: این نمایشگاه‌ها با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال، جلوگیری از تخلفات احتمالی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر پا شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: قیمت‌های موجود در نمایشگاه به هیچ‌وجه بالاتر از قیمت‌های شهر نیست و با پنج تا 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

قوام بیان داشت: طرح‌ نظارتی نوروز 91 سازمان صنعت، معدن و تجارت از ابتدای اسفند ماه در دو مرحله به اجرا گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: در مرحله مقدماتی تا 10 اسفندماه فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و دستگاهی صورت گرفت و از 11 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه 91 کار اجرایی انجام می‌شود.

قوام افزود: در مرحله اجرایی دو عرصه کالایی و خدماتی بیشتر مدنظر است و موارد مایحتاج اساسی مردم از جمله بازرسی از کالاهایی مانند البسه، کیف و کفش، مواد پروتئینی و لبنی و خدمات اولویت‌دار از جمله حمل و نقل، اماکن زیارتی و سیاحتی، رستوران‌ها و ... مورد بررسی است.

وی تصریح کرد: قبل از ورود غرفه‌داران به نمایشگاه کالاها به لحاظ بهداشتی و استاندارد بودن مورد بررسی قرار می‌گیرند‌، کنترل و نظارت دقیق در نمایشگاه به اجرا گذاشته شده است.

قوام اظهار داشت: در مدت زمان برگزاری نمایشگاه بهاره کرمان 114 مورد پرونده مربوط به گرانفروشی، تقلب و یا عدم درجه قیمت گزارش و برخورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان کرمان 80 بازرس مربوط به سازمان و 80 بازرس مربوط به اصناف فعال هستند، براساس قانون بازرسی‌ها باید به خود اصناف واگذار شود.

قوام گفت: علاوه بر اینکه 500 ناظر افتخاری که متشکل از مردم عادی هستند، بر امور نظارت دارند و مواردی را که قابل دسترسی ما نیست، پوشش می‌دهند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول