اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتقد سینما و تلویزیون:

برخی فیلم‎های جشنواره فجر برداشت شخصی کارگردان از معضل‌های اجتماعی بود

خبرگزاری فارس: منتقد سینما و تلویزیون گفت: برخی آثار به نمایش درآمده در جشنواره فجر برداشت شخصی کارگردان از معضل‌های اجتماعی بود.

برخی فیلم‎های جشنواره فجر برداشت شخصی کارگردان از معضل‌های اجتماعی بود

بهناز شیریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص فیلم‎های اکران شده در جشنواره فجر اظهار داشت: از آثار به نمایش درآمده در جشنواره فجر می‎توان بعضی فیلم‎ها را به عنوان برداشت شخصی کارگردان نام برد.

وی افزود: این موضوع در نمایش اکثر آثار سینما وجود داشت که در بیشتر آنها از یک معضل اجتماعی بزرگ‌نمایی شده بود و به نوعی قالب کردن تفکر شخصی به مخاطب بود.

این منتقد سینما و تلویزیون در ادامه بیان داشت: برخی از فیلم‌سازان سعی دارند با رویکردی جانب‌دارانه و تک بعدی با نمایش ابعاد خیانت در اکثر فیلم‎ها و با استفاده از بستر درام به بررسی این معضل بپردازند.

وی با بیان اینکه هیچ ‌کدام از فیلم‌سازان به بیان راه‌حل مشکلات نپرداخته‌اند، گفت: فیلم‌سازان اجتماعی تنها با بیان معضل‌های و مشکلات جامعه سعی دارند ذهن مخاطب را درگیر کنند 

شیریانی ادامه داد: هر جشنواره‌ای دارای رویکردهای چالش برانگیز است و هر منتقد و سینماگری در ارتباط با آن نظرات خاصی دارد اما مشکلات و هم‌چنین کاستی‎هایی که جشنواره اخیر داشت غیر قابل انکار است.

وی گفت: سینمای جوان پررونق‎ترین‏، پربارترین و جنجالی‎ترین تاریخ را پشت سر گذاشته و به نحوی در تاریخ قرن بیستم جای گرفته و در واقع سینما در تاریخ به معنای گسترده‎تری حضور دارد که البته همواره بر آن فشار اعمال می‎کند.

وی با اشاره به اینکه، حوادث اخیر در جهان هم‌چون بیداری اسلامی سینمای جهان را پر کرده است، تصریح کرد: انتظار می‎رفت در جشنواره امثال حضور پررنگی از این فیلم‎ها موجود باشد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول