اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل:

منابع طبیعی استان در اوج اقتدار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر با همکاری و هماهنگی مسئولان و فرهنگ‌سازی مناسب منابع طبیعی استان نسبت به ادوار گذشته در اوج اقتدار است.

منابع طبیعی استان در اوج اقتدار است

نایب‌علی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 63 هزار هکتار جنگل و یک‌میلیون و 15 هکتار مرتع استان اردبیل با قوت و قدرت تمام حفاظت و ساماندهی می‌شود و اقداماتی که منابع طبیعی استان علیرغم تمام بهار‌ها و خزان‌های فراوان انجام داده اقداماتی منحصر به فرد و ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از چالش‌های متعددی که منابع طبیعی استان با آن رو در رو است توانستیم فرهنگ‌سازی مناسبی را در مسیر آگاهی و باور‌سازی نسبت به حفاظت از منابع طبیعی ایجاد کنیم و امروز منابع طبیعی در سایه اطلاع‌رسانی‌ها به مرحله‌ای رسیده که موضوعی نا‌ملموس و ناآشنا نیست.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی در بخش منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و افزود: امروز مردم ما به این حد از دانایی رسیده‌اند که همگی خود را صاحبان منابع طبیعی و وارثان آن دانسته و نسبت به آن احساس دین می‌کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه مردم ما مرز دانست و باور را در حیطه منابع طبیعی و آبخیز‌داری طی کرده‌اند یادآور شد: نیاز ما یک انقلاب فرهنگی در راستای عمل بود که ما این انقلاب را عملیاتی کرده و در حوزه منابع طبیعی به منصه ظهور گذاشتیم.

این مسئول با اعلام اینکه اولین رکن منابع طبیعی حفاظت است، بیان داشت: حفاظت منابع طبیعی اصلی‌ترین و ذاتی‌ترین وظیفه ما است که در این راستا با فعال‌ کردن گردان‌های اطفای حریق در استان وارد عمل شدیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل از راه‌اندازی دو ساختمان گردان اطفای حریق در اردبیل خبر داد و گفت: یک گردان در آبی‌بیگلوی نمین برای پشتیبانی از جنگل بکر و زیبای فندقلو  و گردان دیگری نیز در منطقه خلخال به منظور حفاظت از جنگل‌های ایرانی و طولانی خلخال بنا کردیم.

رحیمی فندقلو را جزو ذخیره‌گاه‌های ژنتیک گیاهی اعلام کرد و ادامه داد: ما بر خلاف استاندارد‌های جهانی کارشناسان حفاظت از منابع طبیعی را در اختیار نداریم که این ظلم بسیار بزرگی در حق منابع طبیعی است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به خلع ید ده‌ها هزار هکتار از اراضی اردبیل اظهار داشت: ما سال‌های سال تلاش داشتیم تا منابع طبیعی را که یک ثروت ملی است حفظ، احیا و نگهداری کنیم که در این راستا استان اردبیل در خلع ید از اراضی تصرفی رتبه اول کشور را دارد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول