اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عنوان کرد

توزیع 200 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: در هفته منابع طبیعی 200 هزار اصله نهال برای توسعه و ترویج فضای سبز بین متقاضیان توزیع می‌شود.

توزیع 200 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد عفتان امروز در حاشیه برگزاری جشن درختکاری که در مجتمع آموزشی پژوهشی امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در این مجتمع حدود دو هزار اصله نهال از نوع زیتون و 300 درخت کاج غرس می‌شود.

وی ادامه داد: در هفته منابع طبیعی نیز 200 هزار اصله نهال برای توسعه و ترویج فضای سبز بین متقاضیان توزیع می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: این نهال‌ها در دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها، کارخانه‌ها، شبکه‌های صنعتی، شهرداری‌های مناطق قم، دهیاری‌ها و در بین مردم توزیع می‌شود.

عفتان تصریح کرد: تا دو روز قبل از آغاز هفته منابع طبیعی، 29 هزار اصله تا پایان هفته منابع طبیعی توزیع کردیم. 

به گفته وی، سرانه فضای استان 40 متر مربع است و هر 500 هزار اصله نهالی که کاشته شود 10 متر مربع به سرانه فضای سبز اضافه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: با این میزان درختی که توزیع می‌شود، حدود چهار تا پنج متر مربع به سرانه فضای سبز استان اضافه می‌شود.

عفتان ابراز داشت: اگر این میزان نیز از سوی شهرداری کاشته شود می‌توان امیدوار بود سالانه هشت تا ده متر مربع به سرانه فضای سبز استان اضافه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عنوان داشت: برنامه‌هایی برای تجهیز و راه‌اندازی نهالستان بعثت که سال گذشته افتتاح شد در نظر گرفته شده و امید است هر ساله با کمک شهرداری و  مردم فرهنگ درختکاری گسترش یابد.

عفتان گفت: مردم می‌توانند در معابر، منازل، مدارس، کارخانه‌ها، پادگان‌ها و محوطه مجتمع‌های مسکونی، شهرک‌های صنعتی، مجتمع‌های دامپروری و نظامی نسبت به کاشت درخت اقدام کنند و سرانه فضای سبز را از این طریق افزایش دهند.

به گفته وی، ایجاد فضای سبز از سوی دولت  هزینه‌بر و وقت‌گیر است، برخی پروژه‌های بزرگ از جمله درخت‌کاری اطراف اتوبان و پارک ثامن که به زودی عملیات آن آغاز می‌شود و نگهداری آن به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، از سوی اداره کل منابع طبیعی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول