اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

جمال شهری برگرفته از نیت پاک انسان‌های آن است

خبرگزاری فارس: استاد اخلاق دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: جمال و زیبایی شهر و منطقه نشأت گرفته از زیبایی و لطافت روح مردم آن دارد.

جمال شهری برگرفته از نیت پاک انسان‌های آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام زین‌العابدین سعادتی عصر امروز در مراسم غرس نهال به یاد چهار شهید هسته‌ای کشور همزمان با هفته منابع طبیعی اظهار داشت: منابعی که خداوند در روی زمین برای انسان‌ها قرار داده است در واقع احیاگر ذات بشری است و انسان باید با هر بهار و زمستان زندگی و مرگ خود را به چشم خود مشاهده و از آن عبرت بگیرد.

وی با اشاره به این‌که زندگی معنوی انسان‌ها همگی باید الگو گرفته از حیات و ممات طبیعت باشد، تصریح کرد: امروز آن چه که خداوند در طبیعت نهاده است همگی مسجود و تسبیح‌گوی خداوند هستند و انسان باید با مشاهده این خلوص تقرب به خداوند را در خود تقویت کند.

سعادتی تواضع بشر در مقابل عطایای خداوندی را لازم و امری انکارناپذیر دانست و خاطر نشان کرد: طبیعت برای ما درس مرگ و زندگی را می‌آموزد و باید به آن اعتنا و توجه فوق‌العاده‌ای داشته باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود پیشینه و سابقه اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: شهری با چهار هزار سال سابقه فاقد یک درخت 50 ساله است که این قصور و کوتاهی مسئولان را می‌رساند.

وی به تاکیدات فراوان متون اسلامی بر احیا، حفظ و نگهداری منابع طبیعی و طبیعت اشاره کرد و ادامه داد: خداوند سه چیز را در ارتباط با طبیعت و زندگی انسان مرتبط دانسته که یکی از آنها ایجاد قنات، دومی مهار کردن آب‌های هرز رو و به کارگیری آن در آبادانی و دیگر را نیز کاشت درخت دانسته است.

به گزارش فارس، استاد اخلاق دانشگاه‌های اردبیل بیان کرد: بهشتی که از آن صحبت شده است مملو از درختان بزرگی است و در همین مطلب اهمیت درخت و کاشت آن محسوس است.

سعادتی با اشاره به این‌که نگاه به مناطق سرسبز و خرم برای انسان شادی‌آفرین است، گفت: شهر حسینی اردبیل باید یک شهر سرسبز و خرم بوده و درختان کهنسال در آن مشاهده شود.

وی وظیفه رسانه‌ها را در این راستا بسیار مهم اعلام کرد و افزود: هر گاه درختی شکسته می‌شود صدای ناله و فریاد از آن بر می‌خیزد که باید با نشان دادن این واقعیت‌ها و ساخت برنامه‌هایی حتی در قالب کارتون کودکان را از عواقب قلع و قمع طبیعت آگاه کنیم.

سعادتی روز درختکاری را نماینده‌ای از بهار طبیعت اعلام کرد و اظهار داشت: ما در آستانه حیات طبیعت و رستاخیز زمین قرار داریم و چه بهتر است این رستاخیز را با کاشت یک درخت و غرس نهال زیباتر کنیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول