اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای گسترش تحصیلات تکمیلی

20 رشته دکترا در دانشگاه یاسوج تاسیس شد

خبرگزاری فارس: سخنگوی دانشگاه دولتی یاسوج با اشاره به اقدامات مؤثر این دانشگاه در گسترش تحصیلات تکمیلی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 رشته جدید در مقطع دکترا در دانشگاه یاسوج تاسیس شده است.

20 رشته دکترا در دانشگاه یاسوج تاسیس شد

سید محمد علوی‌تبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در سال‌های اخیر بسترها و زیرساخت‌های لازم برای تاسیس رشته‌های جدید در دانشگاه یاسوج به‌عنوان دانشگاه مادر در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته که امروز به تدریج شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها هستیم.

سخنگوی دانشگاه یاسوج با بیان این‌که پیشرفت‌های علمی، پژوهشی، عمرانی و امکانات و تجهیزات در این دانشگاه بر هیچ انسان منصفی پوشیده نیست، گفت: در حالی که تاکنون 14 دانشجوی دکترا در دانشگاه یاسوج در رشته‌های مختلف در حال تحصیل بودند اکنون این دانشگاه از اول مهر در قریب به 20 رشته دکترا دانشجو می‌پذیرد که این موضوع تحولی عظیم و بستری مناسب را در نظام علمی و آموزشی این استان به‌وجود خواهد آورد.

علوی افزود: دانشجویانی که در این رشته‌های دکترا در دانشگاه یاسوج از اول مهر مشغول به تحصیل خواهند شد، برخی از آزمون دکترا سال 91 پذیرفته شده و برخی نیز از دانشجویان ممتازی هستند که بدون آزمون جذب شده‌اند.

مسئول روابط‌عمومی دانشگاه یاسوج ادامه داد: در همه دانشکده‌های این دانشگاه، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و فنی و مهندسی، رشته‌های دکترا ذکر شده وجود دارند.

وی بیان داشت: بر اساس شاخص‌های موجود در دو بعد علمی و فرهنگی، دانشگاه یاسوج رشد بسیار مطلوبی داشته که این مهم با تلاش و همت همه اساتید، دانشجویان، چهره‌های علمی و فرهنگی، مسئولان  و کارکنان این دانشگاه حاصل شده است.

سخنگوی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: رتبه علمی و آموزشی این دانشگاه در ارزیابی‌های کشوری رو به صعود بوده و باید با اطمینان گفت که دانشگاه یاسوج بر ریل توسعه و پیشرفت سوار شده است.

علوی، توان علمی و پژوهشی اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه را بالا دانست و عنوان کرد: رشد مقالات معتبر بین‌المللی و ملی، رشد پژوهش‌ها و اختراع‌ها و حرکت به سمت کاربردی شدن تحقیقات متناسب با نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد مصداقی برای این ادعا است که دانشگاه یاسوج در مسیر پیشرفت و حرکت به جلو قرار گرفته است.

انتهای پیام/صا10

                

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول