اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت می‌گیرد

اجرای طرح ملی انس با ثقلین در حرم حضرت معصومه(س)

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) از اجرای طرح ملی انس با ثقلین در حرم حضرت معصومه(س) در ایام نوروز خبر داد.

اجرای طرح ملی انس با ثقلین در حرم حضرت معصومه(س)

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: این مرکز با توجه به تعداد فراوان زائران حرم حضرت معصومه(س) در ایام نوروز فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی جامعی را پیش‌بینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ کبوتران یکی از برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) بوده که در دو نوبت صبح و عصر از سوی استادان مجرب و با تجربه ویژه کودکان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) با اشاره به برپایی غرفه‌هایی در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) گفت: غرفه‌های رنگ‌آمیزی، نقاشی، کاردستی، کتاب‌سرا، کارگاه‌های آموزشی و تربیتی و مشاوره ویژه جوانان و خانواده‌ها در ایام نوروز برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه محصولات ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای طرح ملی انس با ثقلین(مطالعه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه)، تصحیح قرائت نماز، ایستگاه دل‌نوشته و برپایی نمایشگاه بیداری اسلامی از دیگر فعالیت‌های مرکز بوده که در ایام نوروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های غرفه عفاف و حجاب گفت: فاخرترین و بهترین محصولاتی که در ارتباط با عفاف و حجاب بوده در قالب نمایشگاهی در این غرفه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری ایام نوروز گفت: نوروز و رستاخیز طبیعت، نوروز و تحول در ارتباط با خدا، نوروز و تحول در انتظار فرج، نوروز و تحول در ارتباط با دیگران، نوروز و تحول در ارتباط با خویشاوندان و نوروز و قرآن و اهل بیت(ع) از جمله عناوین ایام نوروز است.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) نوروز و خانواده، نوروز و تحول به سوی زندگی با نشاط، نوروز و پرهیز از خرافات، نوروز و پرهیز از اسراف، نوروز و بهداشت و سلامت، نوروز و تحول به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی و نوروز و تحول در ارتباط با طبیعت را از دیگر عناوین روزهای نوروز ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: جنگ‌‌ها و مسابقات متناسب با موضوعات انتخاب شده روز نیز در این ایام برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به طرح ملی ثقلین گفت: این طرح در سه بخش طلیعه انس شامل جداول مربوط به ختم قرآن، طلیعه بندگی شامل مطالعه نظام‌مند صحیفه سجادیه، طلیعه حکمت ویژه مطالعه کتاب شریف نهج البلاغه تدوین شده که افراد علاقه‌مند برای شرکت در این طرح باید برنامه‌های مربوط به این طرح را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول