اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

دهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کردی سقز پایان یافت

خبرگزاری فارس: دهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کردی سقز با معرفی نفرات برتر در مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر پایان یافت.

دهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کردی سقز پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز عصر امروز در مراسم پایانی این جشنواره، اظهار داشت: پس از فراخوان جشنواره 46 اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از بازبینی 9 اثر برای اجرا انتخاب شد.

عطاالله احمدی افزود: دهمین جشنواره تئاتر کردی سقز به مدت سه روز با نمایش دو اثر از استان کرمانشاه، 2 اثر از سنندج و یک اثر هر کدام از شهرستان‌های مریوان، مهاباد و بوکان و دو اثر از شهر سقز به روی صحنه رفت.

وی بیان داشت: نمایش‌های دهمین جشنواره تئاتر کردی سقز تا یکم اسفندماه امسال در سالن نمایش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سقز به روی صحنه رفت.

بر اساس رای هیئت داوران جایزه بخش طراحی صحنه به مجتبی مرادی طراح صحنه نمایش" اشکوتی شیرین" از شهر کرمانشاه اهدا شد.

در بخش بازیگری زن گلاویژ احمدیان در بازیگری نمایش(چکه بی دنگه کان) از بوکان رتبه اول و روناک یوسفی در بازیگری نمایشی (تا تاوه تر) از سنندج رتبه دوم، شبنم عظیمی در بازیگری نمایش (اشکوتی شیرین) از کرمانشاه و صدیقه لرستانی در نمایش (کوچ مستان) از کرمانشاه به طور مشترک حائز رتبه سوم شدند.

در بخش بازیگری مرد نیز عنوان نخست به طور مشترک به هیوا منوچهری در نمایش (انفال) از مریوان و فریدون حامدی در نمایش( تال) از سنندج رسید.

همچنین رتبه دوم این بخش به فاروق حسن‌پور در نمایش انفال و سیوان سیدی در نمایش تال هر دو از سنندج رسید.

افشین ناصری و کیانوش فتاحی در بازی نمایش (چکه بی دنگه کان) از بوکان نیز به طور مشترک عنوان سوم بخش بازیگری مرد این جشنواره را کسب کردند.

همچنین در بخش نمایشنامه‌نویسی صابر دل‌بینا نویسنده نمایش (تا تاوه تر) از سنندج، ناصر نیکبخت نویسنده نمایش (تال) از سنندج و مختار محمدی نویسنده نمایش (انفال) از مریوان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش کارگردانی این جشنواره نیز رتبه اول به مختار محمدی کارگردان نمایش(انفال) از مریوان و رتبه دوم به حمیدرضا کردستانی کارگردان نمایش (تال) از سنندج رسید.

هیئت داوران دهمین جشنواره تئاتر کردی سقز در بخش موسیقی هیچکدام از گروه‌های شرکت‌کننده را شایسته کسب رتبه ندانست.

هیئت داوران برای ارج نهادن حضور شایسته زنان کرد در عرصه هنر تئاتر لوح تقدیر جشنواره را به گروه نمایشی( په‌ژاره‌کانی خاتو زین) به کارگردانی مریم نامداری از شهرستان سقز اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران نمایش‌های ( انفال) و (چکه بی‌دنگه‌کان) را به عنوان  نمایش‌های برگزیده دهمین جشنواره تئاتر کردی سقز معرفی کرد.

حمید کاکاسلطانی، حمیدرضا نعیمی و رفیق نصرتی داوری دهمین جشنواره تئاتر کردی سقز را بر عهده داشتند.

دهمین جشنواره تئاتر کردی با حضور 9 گروه نمایشی از استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان به مدت سه روز در شهر باستانی سقز برگزار شد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول