اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانش‌آموزان کاشانی

طرح "مدرسه نماز" در کاشان آغاز شد

خبرگزاری فارس: کارشناس انجمن مدیریت آموزش و پرورش کاشان از آغاز مرحله نخست طرح مدرسه نماز در کاشان با شرکت دانش‌آموزان این شهرستان خبر داد.

طرح "مدرسه نماز" در کاشان آغاز شد

حجت‌الاسلام اکبر فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این طرح در مرحله نخست با شرکت دانش‌آموزان دبستان پسرانه شاهد امام رضا (ع) آغاز شده که در ادامه دیگر دانش‌آموزان کاشانی نیز به آن اضافه می‌شوند.

وی در مورد طول مدت اجرای این طرح عنوان کرد: طرح مدرسه نماز تا پایان اردیبهشت‌ ماه ادامه داشته که در آن از دانش‌آموزان طی چهار مرحله آزمون‌های وضو و سوره مبارکه حمد گرفته می‌شود.

کارشناس انجمن مدیریت آموزش و پرورش کاشان خاطرنشان کرد: در این طرح والدین، دوستان، معلمان و روحانیون و ائمه جماعات با ما همکاری داشته و در این طرح مشارکت دارند.

فلاح در مورد هدف آموزش و پرورش کاشان از اجرای این طرح بیان کرد: علاوه بر خانواده که جایگاه ویژه‌ای در رشد و بارور کردن دینی، اجتماعی و مذهبی نوجوانان دارد، نهاد مقدس آموزش و پرورش نیز وظیفه‌ای بسیار مهم در احیای ارزش‌های اصیل اسلامی را نیز عهده‌دار است که یکی از این ارزش‌ها که به عنوان رکن و ستون دین نام برده شده است، نماز است.

وی در ادامه با تأکید بر دوران نوجوانی به عنوان دورانی حساس و مهم در زندگی خاطرنشان کرد: دوره نوجوانی دوره‌ای است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح تربیتی، به فرآیند اجتماعی نوجوانان و جوانان کمک کرد.

فلاح تصریح کرد: با توجه به این که نوجوانان دارای روحیه تأثیرپذیری بالایی هستند، این حساسیت‌ عامل اصلی توجه دستگاه‌های تبلیغاتی استکبار و بنگاه‌های فرهنگی غرب برای سوق دادن آنها به انحرافات اخلاقی در طول تاریخ بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت به نماز و عوامل مؤثر در جذب نوجوانان به نماز بیش از هر زمان دیگری متذکر شد: اتخاذ تدابیر لازم در عرصه تعلیم و تربیت سبب می‌شود تا نوجوانان با اعتقاد و ایمان محکم، احکام الهی را انجام دهند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول