اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خبر داد

استقرار 790 پایگاه کمک‌های مردمی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری از استقرار 790 پایگاه به‌منظور جمع‌آوری کمک‌ها و مساعدت مردم استان در جشن نیکوکاری خبر داد.

استقرار 790 پایگاه کمک‌های مردمی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابوالقاسم رستگار بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: توانمند سازی مددجویان در راستای خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است.

وی افزود: برهمین اساس برنامه‌های بسیاری در راستای توانمندسازی فکری و فرهنگی و  مهارتی مددجویان از یک سوی و تخصیص تسهیلات کارآفرینی به مددجویان در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

رستگار با اشاره به مجموع اقدامات این نهاد در راستای توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان، گفت: تهیه نظام آموزشی خانواده از جمله این اقدامات محسوب می‎‏شود که با تشکیل این کمیته تمام اطلاعات اقشار تحت پوشش آن قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از مهارت‌آموزی به یک هزار نفر از مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: این تعداد از مددجویان با شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مهارت‌های لازم را در راستای مسلط شدن بر حرف مختلف آموزش می‎بینند.

وی با اشاره به پوشش بیمه تأمین اجتماعی یک هزار و 135 خانوار تحت پوشش کمیته امداد این استان، افزود: بیمه مددجویان از جمله اولویت‌های برنامه‌های کمیته امداد است که با جدیت در حال پیگیری است.

رستگار در ادامه با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در این استان، گفت: اشاعه، احیا، تقویت فرهنگ نوعدوستی و احسان و نیکوکاری در راستای مبانی اسلامی، برانگیختن احساسات خیرخواهانه مردمی در احیا و تقویت روحیه مشارکت‌ها و تلاش در برقراری عدالت و همبستگی اجتماعی در زدودن فقر از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن نیکوکاری است.

به گفته وی، تقویت باورها و ارزش‌های دینی و مذهبی در جامعه، گسترش تعاملات امداد با جامعه و ایجاد همبستگی اجتماعی و افزایش نرخ مشارکت‌های مردمی در جامعه از اهداف دیگر برگزاری جشن نیکوکاری است.

رستگار ادامه داد: برهمین اساس افزون بر 790 پایگاه آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این استان است که از این تعداد 620 پایگاه از سوی آموزش و پرورش، 48 پایگاه از سوی نیروی مقاومت بسیج، 115 پایگاه از سوی کمیته امداد این استان مستقر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پیش‎بینی می‎شود افزون بر 6 میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول