اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام‌ کردستان اعلام کرد

استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس در جشن نیکوکاری / برپایی 148 پایگاه ثابت و سیار در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ کردستان استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس را از اولویت‌های این نهاد مقدس در برگزاری جشن نیکوکاری امسال در استان عنوان کرد.

استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس در جشن نیکوکاری / برپایی 148 پایگاه ثابت و سیار در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن نیکوکاری در سنندج اظهار کرد: کمیته امداد امام راحل احیای سنت‌های الهی را بزرگترین رسالت خود می‌داند و در این زمینه به بهترین شکل ممکن در طول این سال‌ها عمل کرده است.

به گفته وی، در طول سال‌های اخیر به دلیل مشارکت و تعامل نهادها و سازمان‌های مختلف همچون سازمان دانش‌آموزی، بسیج و آموزش و پرورش برگزاری جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها انجام شده، برگزاری جشن عاطفه‌ها امسال  با محوریت و اولویت مساجد، مدارس و اصناف برگزار می‌شود.

به گفته موسی‌نژاد، استفاده از ظرفیت مساجد با توجه به وجود بیش از یک‌هزار و 800 مسجد در سطح استان به منظور جذب بیش از پیش مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های این نهاد مقدس در جشن نیکوکاری امسال خواهد بود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مدارس زمینه‌ای برای برگزاری هرچه کیفی‌تر جشن نیکوکاری آخر سال خواهد بود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ کردستان، استفاده از ظرفیت اصناف و بازاریان از دیگر اولویت‌های این نهاد مقدس در برگزاری جشن نیکوکاری امسال خواهد بود.

* برپایی 148 پایگاه ثابت و سیار در جشن نیکوکاری

وی از برپایی بیش از 148 پایگاه ثابت و سیار به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در جشن نیکوکاری امسال خبر داد و گفت: 120 پایگاه از تعداد مذکور ثابت و 28 پایگاه نیز سیار هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان تصریح کرد: با احتساب پایگاه‌های آموزش و پرورش در مدارس بیش از 2 هزار پایگاه در جشن نیکوکاری امسال در سطح استان آماده تحویل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر و نیکوکار استان در جشن عاطفه‌ها خواهند بود.

موسی‌نژاد در ادامه از بسیج هم به عنوان ظرفیت مناسبی نام برد و گفت: مشارکت بسیج در برنامه‌های مختلف موجب پیشبرد بیش از پیش اهداف کمیته امداد شده است.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج به ویژه در روستاها می‌تواند نقش مهمی در جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ کردستان برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط بسیج را ضروری دانست و گفت: فعال کردن پایگاه‌ جمع‌آوری کمک‌های مردمی بسیج خواهران نیز با توجه به مشارکت بسیار خوب خواهران در برنامه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

موسی‌نژاد به نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و تاثیرگذارترین رسانه در برگزاری جشن نیکوکاری اشاره کرد و افزود: پخش برنامه‌های مختلف و اطلاع‌رسانی‌های به موقع نقش قابل توجهی در افزایش مشارکت مردم در این جشن ملی دارد.

به گفته وی، برگزاری میزگردهایی در صدا و سیما با حضور مسئولان، روحانیون و کارشناسان به منظو تبیین جایگاه و نقش برگزاری این جشن‌ها در رفع مشکلات نیازمندان می‌تواند تاثیرات بسزایی در افزایش مشارکت مردم در جشن نیکوکاری داشته باشد.

موسی‌نژاد بر اطلاع‌رسانی نحوه مصرف کمک‌های مردمی در بین خیرین تاکید کرد و افزود: اگر خیرین به صورت کامل از نحوه مصرف کمک‌های خود مطلع شوند، بدون شک مشارکت بیشتری در برنامه‌های این نهاد خواهند داشت.

وی همچنین بر توزیع به موقع کمک‌های مردمی در کوتاهترین زمان ممکن تاکید کرد و ادامه داد:‌ توزیع کمک‌های مردمی به ویژه کمک‌های جشن نیکوکاری با توجه به پایان سال باید در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در پایان ضمن دعوت از اقشار مختلف جامعه به منظور مشارکت در این جشن ملی و خداپسندانه، تصریح کرد: مردم خیر استان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار کمیته امداد کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تحویل داده و یا به حساب 5555 بانک تجارت شعبه مرکزی سنندج واریز کنند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول