اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت به یزد سفر می‌کند

افتتاح 16 میلیارد تومان پروژه درمانی در نقاط مختلف استان یزد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان یزد خبر داد و گفت: در این سفر 16 میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود.

افتتاح 16 میلیارد تومان پروژه درمانی در نقاط مختلف استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدجلیل میرمحمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 16 اسفندماه سال جاری وزیر بهداشت به استان یزد سفر می‌کند و ده‌ها پروژه مهم با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف درمانی، بهداشتی، آموزشی و پژوهشی در سراسر استان یزد را افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: بیمارستان جامع زنان کوثر یزد از جمله بیمارستان‌هایی است در منطقه جنوب‌شرق کشور منحصر به فرد است و در این سفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: بیمارستان جامع زنان کوثر، با زیربنای 7 هزار مترمربع و اعتبار 4.5 میلیارد تومان در مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی یزد افتتاح می‌شود، در این بیمارستان علاوه بر خدمات زنان و زایمان از پزشکان فوق‌تخصص در رشته اعصاب و روان، غدد، کلیه، جراح گوش و حلق و بینی، جراح عمومی و ... استفاده می‌شود.

میرمحمدی هم‌چنین از افتتاح مجتمع فرهنگی و سالن همایش‌های دانشجویی حضرت باقرالعلوم(ع) با مساحت 6 هزار مترمربع و زیربنای 3 هزار و 800 مترمربع در پنج طبقه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان خبر داد.

وی افتتاح خوابگاه حضرت علی‌اکبر(ع) در زیربنای 2 هزار مترمربع با ظرفیت 120 دانشجو با اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح برشمرد.

میرمحمدی یادآور شد: بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی با زیربنای 200 مترمربع و اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان و بهره‌برداری از بخش ICU بیمارستان آیت‌الله صدوقی با اعتبار 200 میلیون تومان با کمک‌های خیری نیز افتتاح می‌شود.

وی یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌هایی که با حضور وزیر بهداشت و خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن افتتاح می‌شود را دانشکده داروسازی بین‌الملل شهید مصطفی احمدی‌روشن با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد.

میرمحمدی هم‌چنین از راه‌اندازی کلینیک تخصصی ژنتیک با اعتبار 500 میلیون تومان خبر داد و افزود: با افتتاح این کلینیک نیاز نیست مردم برای آزمایش‌های تخصصی به تهران مراجعه کنند و در این مرکز با تعرفه دولتی و با هزینه‌ای کمتر از 100 هزار تومان آزمایش‌های خود را انجام می‌دهند، علاوه بر افتتاح پروژه‌های یاد شده، چهار پروژه دیگر نیز در استان کلنگ‌زنی می‌شود و به مردم یزد قول می‌دهیم سه پروژه آن سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: ظرف سه تا چهار ماه آینده، نزدیک به 10 میلیارد تومان پروژه در استان یزد در بخش بهداشت و درمان افتتاح می‌شود که نخستین پروژه از آنها، فاز دوم مرکز پرتودرمانی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان است.

این مقام مسئول افزود: این پروژه که به نام شهید علی‌محمدی از شهدای عرصه جهاد علمی کشور نام‌گذاری است، سوم خردادماه راه‌اندازی می‌شود، با راه‌اندازی این مرکز، بیماران سرطانی در نوبت‌های طولانی پرتودرمانی نخواهند ماند، ساختمان اورژانس بیمارستان شهید افشار نیز سوم خردادماه افتتاح خواهد شد.

وی میزان جذب کمک‌های خیّران در این پروژه‌ها را بالغ بر 8 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 2 میلیارد تومان برای بیمارستان شهید صدوقی، یک میلیارد تومان برای بخش اطفال این بیمارستان، 250 میلیون تومان برای آی‌سی‌یو، 2 میلیارد تومان برای آنژیوگرافی و 1.5 میلیارد تومان نیز برای ساخت بخش کلیه و پیوند جذب و هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این نشست هم‌چنین به تشریح برنامه‌های دیگری که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یزد برگزار می‌شود پرداخت و یادآور شد: با حضور وزیر بهداشت، شانزدهمین جشنواره قرآنی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در رشته‌های قرائت، ترجمه و تفسیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول