اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

پرداخت زکات فقر را از درون جامعه می‌زداید

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر گفت: پرداخت زکات فقر را از درون جامعه می‌زداید.

پرداخت زکات فقر را از درون جامعه می‌زداید

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت الاسلام رضا فاضلیان ظهر امروز در جمع کارکنان کمیته امداد ملایر همزمان با تاسیس سالروز این نهاد با بیان اینکه در آیات قرآن و روایات متعدد ائمه در رسیدگی به فقرا بسیار سفارش شده، اظهار داشت: وظیفه همه ما در این امر مهم به پیروی از پیامبر (ص) و ائمه اطهار به عنوان یک مسلمان باید عمل به این آیات و روایات  باشد.

وی به مسئله مهم زکات اشاره کرد و افزود: زکات از واجبات دین ما مسلمانان است و در اسلام به این امر سفارش شده و کسانی که زکات به اموال آنها تعلق می‌گیرد باید آن را به فقرا و به دوستان علی(ع) بدهند.

امام جمعه ملایر ابراز داشت: اگر زکات در جامعه پرداخت شود فقر از جامعه اسلامی زدوده می‌شود و پرداخت آن آنقدر مهم است که حتی اگر غیر مسلمانی به دین اسلام روی آورد باید زکات را بپردازد.در شهرستان ملایر پرداخت زکات طی سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشته و مردم به خصوص باغداران باید در پرداخت زکاتشان تلاش بیشتری کنند که این امر باعث  برکت در  مالشان می‌شود.

 فاضلیان در ادامه با تأکید به کارکنان کمیته امداد ملایر افزود: خدمتی که شما به افراد زیر پوشش این نهاد مقدس دارید بسیار ارزشمند است و باید با اخلاص و بدون منت برای خدا به این افراد خدمت کنید و اجر و مزدتان را از خدا بخواهید.

وی اظهار  داشت: فقرا در روز قیامت از درجه و اجری بالا در نزد خداوند برخوردارند و دارای درجات والایی در آن دنیا می‌شوند چرا که در این دنیا با آبرو زندگی کرده و سختی کشیده‌اند و شما باید به آنها خدمت کنید.

مدیر کمیته امداد ملایر نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در سال جاری گفت: 6 هزار و 496 خانوار زیر پوشش کمیته امداد در ملایر هستند که در قالب 12 هزار و 312 نفر است.

علی کولیوند اظهار داشت: در سال جاری 484 سهمیه اشتغال در کمیته امداد ملایر تعیین شده که اشتغال ایجاد شده یک هزار و 963 نفر بوده که رشد 400 درصدی را نسبت به  سهمیه نشان می‌دهد.

وی تعداد ایتام این نهاد را یک هزار و 607 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد ایتام 3 هزار و 180 حامی دارند و مبلغ جمع‌آوری شده در سال جاری از حامیان برای ایتام 890 میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته 360 میلیون تومان بیشتر شده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول