اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

شرایط مناسبی برای صدور انقلاب اسلامی به وجود آمده است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: بسیاری از کشورهای محروم به دلیل سیطره استکبار در فقر به سر می‌برند به همین دلیل آنها تشنه اسلام و ارزش‌های انقلاب بوده و اکنون زمان مناسبی برای صدور انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

شرایط مناسبی برای صدور انقلاب اسلامی به وجود آمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و هیئت همراه اظهار کرد: زندگی انسان دارای ابعاد متعددی بوده و دین مبین اسلام برای تمام این ابعاد برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به نگاه کامل اسلام به همه زمینه‌های فردی و اجتماعی انسان افزود: انسان کامل کسی است که به موازات توجه به مقولات فرهنگی و اجتماعی، مسائل دیگر مانند سیاست و اقتصاد را نیز در نظر داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اقتصاد نقش عظیمی در جهان امروز دارد تصریح کرد: اعتراضات صورت گرفته در کشورهای غربی دارای جنبه‌های اقتصادی است اما حرکت مردم مسلمان در کشورهایی نظیر تونس، مصر و لیبی وجهه سیاسی دارد زیرا سردمداران آنها از دست نشانده‌های استکبار جهانی بودند.

وی گفت: جنبش وال استریت به دلیل انباشته شدن ثروت و سایر امکانات در دستان گروهی اندک از مردم غرب به راه افتاده و ملت‌های غربی اکنون به دنبال رفع مشکلات خود هستند و در این میان دین اسلام می‌تواند راهگشای آنها باشد زیرا تمام برنامه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مناسب در اسلام پیش‌بینی شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ادعای جهانی‌سازی دولت‌های غربی افزود: صاحبان ثروت و قدرت در کشورهای غربی حکومت‌ها را بر سر کار می‌آورند.

این مرجع تقلید با یادآوری قوانین اقتصادی اسلام گفت: انفال یعنی تمام جنگل‌ها، معادن، بیابان‌ها و دیگر منابع باید در اختیار پیامبر و امام معصوم قرار داشته باشد که او نیز با برنامه‌ریزی صحیح نسبت به استفاده از آنها به منظور ریشه‌کنی محرومیت و فقر در جامعه اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در نظام ولایی اسلامی ایران در مشاغل حساس از جمله مسئولیت‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند دارای توفیق زیادی هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به روایات اسلامی ادامه داد: چنانچه برنامه‌های اسلامی به درستی در جامعه پیاده شوند، فقر ریشه‌کن شده و شاهد عمران و آبادانی خواهیم بود به همین دلیل با ظهور امام زمان(عج)، فقر و محرومیت از دنیا رخت می‌بندد.

استاد حوزه علمیه قم مسئولان اقتصادی را یکی از بازوان نظام اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: این قدرت عظیم باید پاسخگوی نیازهای اقتصادی جامعه بوده و برای ریشه‌کنی فقر و محرومیت از کشور تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از کشورهای محروم به دلیل سیطره استکبار در فقر به سر می‌برند به همین دلیل آنها تشنه اسلام و ارزش‌های انقلاب بوده و اکنون زمان مناسبی برای صدور انقلاب اسلامی به تاکید امام خمینی(ره) است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به سفر سال گذشته خود به کشور کنیا گفت: بسیاری از مردم این کشور در حلبی‌آبادها و در فقر کامل زندگی می‌کنند و خواستار کمک‌های دیگر کشورها به خصوص مسلمانان هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در حال حاضر گرانی و اشتغال جزو مشکلات کشور هستند ابراز کرد: کار مسئولان اقتصادی نوعی عبادت محسوب می‌شود و در این زمینه پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «عبادت هفتاد جزء است که افضل آنها طلب روزی حلال است» و امام صادق(ع) نیز می‌فرماید «سه چیز است که همه مردم به آنها نیازمند هستند که نخستین مورد آن امنیت بوده و موارد دیگر نیز شامل عدالت به معنای مراعات حقوق دیگران و نیز فراوانی نعمت است».

وی افزود: امنیت یکی از عوامل مهم راحتی و آسایش مردم در جامعه است ضمن اینکه عدل و قسط و نیز مسائل اقتصادی و فراوانی نعمت نیز همین تاثیر را دارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به سفرهای متعدد خود به 10 استان و چهار کشور خارجی پس از فتنه 88 گفت: گفت‌وگوی مستقیم و چهره به چهره با مردم تاثیر فراوانی در گسترش اسلام و مفاهیم دینی دارد و این سفرها نیز به همین دلیل صورت گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: استعمارگران پس از جنگ جهانی به منظور نفوذ در کشورهای اسلامی اقدام به قطعه قطعه کردن دولت بزرگ عثمانی کرده و به همین دلیل خاندان‌های عربی را تحریک کردند.

وی با اشاره به اقدامات کشورهای عربی از جمله قطر برای فشار به سوریه افزود: این کشور با وجود اینکه جمعیت زیادی نداشته و مساحت آن نیز بسیار کم است اما سخنان بزرگی بر زیان مسئولین آنها جاری شده و خواستار کنار رفتن رئیس جمهور سوریه هستند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول