اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و کارگردان اصفهانی:

سینما تأثیرگذار و تأثیرپذیر است

خبرگزاری فارس: نویسنده و کارگردان اصفهانی گفت: سینما همواره در معرض خطر قدرت‎هایی بوده که نمی‎توانسته آنها را کنترل کند، در حالی که به نوبه خود این قدرت را هم داشته که بر تاریخ تأثیر بگذارد.

سینما تأثیرگذار و تأثیرپذیر است

حسن ‌رضابیگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هنر دینی، هنری است که با اصالت هنر ایرانی در هم آمیخته است و  پس از ظهور اسلام و در هر دوره درخشان و عظیم از هنر ایرانی، ردپای هنر اسلامی برجسته به نظر می‎آید.

وی افزود: هنرمندان بسیاری با دغدغه همیشگی گسترش فرهنگ دینی تلاش می‎کنند، عرصه بروز و ظهور چنین هنری را خالی نگذارند اما تلاش آنها برای ارائه هنر در ایران اسلامی کافی نیست و هم چنان خلأ بزرگ در عرصه ارائه آثار هنری مبتنی بر اصول دینی و مفاهیم قرآنی وجود دارد.

نویسنده و کارگردان اصفهانی در پاسخ به این پرسش که چرا در عرصه تولیدات فرهنگی و هنری برگرفته از قرآن تا این حد کوتاهی شده است، گفت: به نظر من آثار تاریخی که از قصه‎های قرآنی بهره می‎گیرد مستلزم کاری بزرگ است تا بتواند حق مطلب را ادا کند.

وی در مورد سینما و تحولات آن بیان داشت: سینما از لحاظ احساسی، تنها هنری است که با برشی از زندگی انسان‎ها، می‎تواند احساسات آنها را برانگیزد و واقعیت‎ها و رازهای کشف نشده آنان را با ساختاری هنری در جلو دیدگانشان به نمایش بگذارد، چیزی که هنرهای دیگر به تنهایی از بیان آن عاجزند.

رضابیگ ادامه داد: بدون درک سینما نمی‎توان فیلم‎های آن را درک کرد، باید فهمید که سینما، به دلیل عامه پسند بودن فوق‌العاده‎اش همواره در معرض خطر قدرت‎هایی بوده که نمی‎توانسته آنها را کنترل کند، در حالی که به نوبه خود این قدرت را هم داشته که بر تاریخ تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه هر فیلم خوب باید دارای ساختار خاص، کارگردانی، موسیقی متن مناسب، فیلم‌نامه و تدوین خوب باشد، گفت: فیلم‎های سینمایی در ناخودآگاه انسان ثبت می‎شوند، فیلم‌نامه‎های خوب و محتواگرا در سینمای ایران وجود ندارد، امروزه فیلم‎های ساخته شده توسط کارگردان‎ها تنها در قالب یک طرح و ایده ساده مطرح شده و بدون وقت گذاشتن و مطالعه به ساخت فیلم اقدام می‎کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول