اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

سازمان سینمایی در استان‌ها راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر درخواست کرد برای راه‌اندازی سازمان سینمایی در استان‌ها اقدام و همکاری کند.

سازمان سینمایی در استان‌ها راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی شامگاه یک‌شنبه در مراسم پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سینما هلال در حضور محمد خزایی دبیر جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: امیدواریم سازمان سینمایی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها شکل بگیرد تا مرکزی برای حمایت از ساخت و تولید فیلم‌های بلند و کوتاه، تله فیلم و ... متناسب با تنوع فرهنگ‌ها و قومیت‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خوزستان را همه یک استان صنعتی، نفتی، کشاورزی می‌دانند و از این نظر مظلومیت هنر در این استان بالاست، چرا که علاقه‌مندی مردم به هنر و برنامه‌های فرهنگی هنری بسیار زیاد است اما این‌گونه فعالیت‌ها تحت‌الشعاع دیگر فعالیت‌های عمدتاً عمرانی قرار گرفته‌اند.

حجازی تأکید کرد: درحوزه کارهای فرهنگی تازه در ابتدای راه قرار داریم و با وجود ماندگاری کار فرهنگی، نسبت به دیگر حوزه‌ها به فرهنگ، هنر و حتی بخش دینی کمتر توجه شده است.

استاندار خوزستان در عین حال خاطرنشان کرد: با تصویب بسته فرهنگی دولت اعتبارات این بخش افزایش یافته و کمک خوبی برای توسعه همه بخش‌های فرهنگی اعم از سینما، هنرهای تجسمی، موسیقی و ... محسوب می‌شود.

وی گفت: امروز صاحبان همه مشاغل به نوعی از انواع هنر به ویژه سینما علاقه‌مندند و این امتیاز و فضایی است که باید با تولید برنامه‌های فاخر آن را پر کنیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان یادآور شد: برگزاری سومین جشنواره فیلم فجر در استان خوزستان اگر چه نشانه علاقه مردم به این هنر و تداوم برگزاری جشنواره‌های فیلم در استان است اما مسئولیت متولیان به ویژه بخش فرهنگی را سنگین‌تر کرده است.

وی بر تولید فیلم‌های بلند سینمایی توسط صدا و سیما و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تأکید کرد و گفت: باید کشور از تولید آثار سینمایی درباره مفاخر و بزرگان بی‌نیاز شود تا دیگر نیازی به استفاده از فیلم‌های خارجی نباشد.

به گفته وی، اگر امروز ایران الگوی فرهنگی کشورهای اسلامی شده می‌تواند با تولید آثار فاخر با اصالت، مورد توجه بیشتری در حوزه فیلم بین‌الملل باشد.

حجازی یادآور شد: برای تحول در تولیدات سینمایی چه از نظر کمیت و از نظر کیفیت باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها را وارد عرصه کند و فقط وابسته به تهران نباشد و برای این منظور راه‌اندازی سازمان سینمایی در استان‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

جشنواره فیلم فجر پس از 10 روز برپایی و اکران 17 فیلم شامگاه یک‌شنبه در خوزستان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول