اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

اطاعت بهترین راه شکر نعمت ولی‌فقیه است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: برای قدردانی از نعمت ولایت باید بنده‌ای مطیع بود و معنای بیعت با ولی نیز این است که هرچه او بگوید باید اطاعت شود.

اطاعت بهترین راه شکر نعمت ولی‌فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از فرماندهان و مدیران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه ما محتاج به نصیحت و ارشاد هستیم و تنها کسی که نیازی به این مسئله ندارد ذات اقدس الهی است.

وی افزود: خداوند به عبادت ما نیازی نداشته و گناه تمام مردم نیز تاثیری در قدرت و منزلت او ندارد بنابراین هیچ کس نمی‌تواند به دلیل عبادت و کارهای نیک خود منتی بر سر خداوند بگذارد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نوع برخورد برخی اشخاص با پیامبر اکرم(ص) مبنی بر منت گذاشتن بر سر آن بزرگوار به دلیل کارهای خوب خود گفت: ما نیازمند استاد بزرگی چون پیامبر هستیم در حالی که این افراد به ایشان می‌گفتند باید قدر ما را بدانی که ایمان آورده‌ایم.

وی وجود نبوت، امامت، رهبری و مراجع تقلید را نعمت بزرگی برای مردم دانست و تصریح کرد: خداوند در روز قیامت از انواع نعمت‌هایی که در اختیار انسان قرار داده شده سئوال می‌کند و مراد از نعمت نیز ولایت آل محمد(ص) است.

علوی گرگانی ادامه داد: خداوند در روز عید غدیر از مسئله ولایت تعبیر به نعمت کرده و فرمود اکنون نعمت بر امت اسلامی تمام شده است اما هنوز عده‌ای در نظام اسلامی معنای ولایت را نیاموخته و درباره مفهوم آن سئوال می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم خواستار بهره‌گیری فرزندان این مرز و بوم از صحبت بزرگان دین و جامعه شد و افزود: در گذشته بزرگان خانواده و فامیل برای جوانان و کودکان صحبت کرده و آنها را با مفاهیم ارزشمند دینی و اسلامی آشنا می‌کردند اما امروز این مسئله وجود نداشته و اعضای خانواده هر یک به کار خود مشغول هستند.

وی با انتقاد از اختلاط دختران و پسران در دانشگاه‌ها افزود: کارهایی در این زمینه شروع شده و اعتراضی نیز نباید به این مسئله صورت گیرد زیرا اسلام در هیچ کجا این موضوع را اجازه نداده و در رابطه با رعایت حریم‌ها سفارش بسیاری کرده است در حالی که هر روز مقالات و نامه‌هایی به دست من می‌رسد که نشان‌دهنده اعتراض آنها به این مسئله است.

علوی گرگانی با بیان اینکه کشور ما هنوز با اسلام مورد نظر امام زمان(عج) فاصله دارد گفت: امیدواریم خداوند نظر لطفی به این مملکت داشته و ما را شکرگزار نعمت ولایت گرداند و علاوه بر آن بتوانیم قوانین اسلام را در کشور خود پیاده کنیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برای قدردانی از نعمت ولایت باید بنده‌ای مطیع بود و معنای بیعت با ولی نیز این است که هر چه او بگوید باید اطاعت شود.

وی با اشاره به سئوال و جواب شب نخست قبر افزود: زمانی که افراد از این دنیا می‌روند و به چشم خود این مسئله را مشاهده کنند آن گاه این موضوع را باور خواهند کرد و کیفیت آن نیز به این صورت است که از حفظ دین توسط افراد سئوال می‌شود که چگونه آن را حفظ کرده و عمر خود را در چه راهی مصرف کردند.

علوی گرگانی گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «هر کس در هنگام مرگ آخرین کلامی که بر زبان می‌آورد کلمه اخلاص و شهادت به یگانگی خداوند باشد وارد بهشت خواهد شد».

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه وسوسه‌های شیطان حتی در هنگام مرگ نیز موجب فریب انسان می‌شود اظهار کرد: در روایات اسلامی وارد شده است که شیطان با استفاده از هر آنچه که آدمی به آن دل می‌بندد به فریب او می‌پردازد زیرا ابلیس قسم خورده است که تا روز قیامت به فریب انسان بپردازد.

وی در ادامه ضمن تشکر از ملت ایران برای حضور پرشکوه آنها در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: در روایتی وارد شده که پیامبر اکرم(ص) به سلمان فارسی مژده داد که فرزندان شما نگهبان دین من خواهند بود و این برکت بزرگی برای ماست که بتوانیم حافظ دین اسلام باشیم.

علوی گرگانی با تاکید بر اطاعت از ولی‌فقیه توسط همه مردم ایران خاطرنشان کرد: مردم ایران در همه صحنه‌ها حاضر بوده و در این دوره از انتخابات نیز با شرکت دشمن شکن خود حماسه‌ای دیگر آفریدند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول