اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری خبر داد

احداث 250 واحد مسکونی برای مددجویان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از احداث 250 واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال‌جاری خبر داد.

احداث 250 واحد مسکونی برای مددجویان چهارمحال و بختیاری

ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته احداث 250 واحد مسکونی برای مددجویان این استان در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل و بهره‌برداری از این واحدهای کلید طلایی واحدهای مسکونی آن به مددجویان تحویل داده شد.

وی افزود: هر یک از واحدهای یاد شده 75 مترمربع زیربنا داشته و به ‌طور متوسط 150 میلیون ریال از اعتبارات کمیته امداد و مساعدت‌های خیرین هزینه شده است.

رستگار در ادامه از کاهش آمار مددجویان و افزایش توانمندی‌های آنان در اداره امور اقتصادی خبر داد و گفت: در سال‌ جاری 6 هزار فرصت شغلی برای مددجویان فراهم و یک هزار و 600 فرصت دیگر نیز در حال بررسی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح سبای مهر در این استان، گفت: طرح سبای مهر با همکاری کمیته امداد و اداره‌کل آموزش و پرورش این استان در حال اجراست.

وی توانمندسازی دختران دانش‌آموز مستعد و محروم را از مهمترین اهداف اجرایی این طرح برشمرد و افزود: تشویق و ترغیب دانش‌آموزان با استعداد و محروم به ادامه تحصیل و فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای دختران دانش‌آموز از دیگر اهداف اجرایی این طرح محسوب می‎شود.

رستگار خاطرنشان کرد: در طرح سبای مهر دانش‌آموزان خانواده‌های محروم و بی‎بضاعت که معدل تحصیلی آنها بالای 18 است شناسایی و مشمول این طرح می‎شوند.

وی ادامه داد: این دانش‌‎آموزان از حمایت‌های تحصیلی، دریافت کارت هدیه، اردوهای علمی آموزشی و کمک‌های آموزشی برخوردار می‎شوند.

رستگار از تکمیل خوابگاه‌های دانش‎آموزی در این استان خبر داد و گفت: این خوابگاه‌ها به مساحت 690 مترمربع در 10 واحد مجزا ساخته شده‌اند.

وی افزود: هر خوابگاه ظرفیت 160 دانش‌آموز را دارد و برای تکمیل این طرح‌ها بیش از 2 میلیارد و 650 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مراحل احداث این خوابگاه‌های دانش‌آموزی از سال 88 در دستور کار قرار گرفته و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول