اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع)

طلاب حوزه علمیه زبان روسی را فرا می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه باقرالعلوم(ع) از راه‌اندازی دوره زبان روسی ویژه طلاب حوزه علمیه قم خبر داد.

طلاب حوزه علمیه زبان روسی را فرا می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی با بیان اینکه امروز جهان تشنه معارف ناب اسلام است اظهار داشت: در چنین شرایطی حوزویان باید خود را برای پاسخگویی به نیازهای جهانی آماده کنند که مسیر رسیدن به این هدف در مرحله اول نیازمند دانستن زبان‌های خارجی برای برقراری ارتباط است.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امروز وظیفه و رسالت طلاب وقتی تکمیل‌تر می‌شود که به فراگیری زبان‌های روز دنیا اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخچه آموزش زبان‌های خارجی در معاونت آموزش دفتر تبلیغات در راستای تربیت مبلغان علوم دینی اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) در زمینه آموزش زبان‌های خارجی و تربیت طلاب سابقه 30 ساله داشته و در این مدت توانسته اقدامات ارزشمندی را انجام دهد.

موسوی با اشاره به فعال بودن سه گروه زبان انگلیسی، عربی و فرانسه در این دانشگاه یادآور شد: با توجه به درخواست‌های انجام‌ شده و طبق نیازسنجی‌های به عمل آمده، زبان آلمانی نیز از ابتدای سال جاری در این مرکز علمی راه‌اندازی و هم‌اکنون 30 زبان‌آموز در آن مشغول تحصیل بوده و دوره دوم آن نیز برای ترم بهار 91 اقدام به جذب زبان‌آموز کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سفر اعضای هئیت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) به روسیه و بلاروس طی سال گذشته را مدنظر قرار داد و اضافه کرد: با توجه اینکه زبان روسی ششمین زبان بین‌المللی دنیا بوده و قریب به 250 میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می‌کنند بنابراین طی این سفر پس از بررسی‌های لازم و هماهنگی‌های انجام شده مقدمات راه‌اندازی دوره زبان روسی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و تربیت مبلغانی در این عرصه صورت پذیرفت.

معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) وجود ظرفیت بالا برای پذیرش علوم اسلامی در میان روسی زبانان را یکی دیگر از دلایل راه‌اندازی این رشته اعلام کرد و گفت: در همین راستا نخستین دوره پذیرش طلاب برای فراگیری زبان روسی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برای ترم بهار 1391 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام تا هفدهم اسفند ماه اقدام کنند.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول