اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

کمیته‌ نرخ‌گذاری در نمایشگاه بهاره گیلان فعال می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعال‌سازی کمیته‌های نرخ‌گذاری و کارشناسی قیمت‌ها در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در این استان خبر داد.

کمیته‌ نرخ‌گذاری در نمایشگاه بهاره گیلان فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمدحسین اصغریان ظهر امروز در جلسه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از عزم جدی این سازمان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه مجامع امور صنفی و تعزیرات حکومتی استان در مقابله با تخلفات واحدهای صنفی و تولیدی خبر داد.

وی اظهار داشت: برای افزایش اثربخشی برخورد با متخلفان به ویژه در روزهای پایانی سال، میزان جرایم پرونده‌های تخلف واحدهای مذکور به صورت حداکثری در سقف قانونی لحاظ می‌شود.

این مسئول افزایش بازرسی‌ها و تاثیرگذاری آنها برای احقاق حقوق شهروندان را در اولویت کاری این سازمان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری مناسبی که مجمع امور صنفی، اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی دارند شاهد ثبات و مطلوبیت بازار شب عید در استان باشیم.

اصغریان، اذعان داشت: برای تحقق این امر از تمام ظرفیت‌های موجود شامل دولتی و غیردولتی از جمله اصناف، انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تمام صاحبنظران استفاده می‌شود.

وی با اشاره به آغاز طرح نظارت و بازرسی اذعان داشت: با توجه به آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز و طرح تشدید بازرسی حضور بازرسان سازمان مذکور و نهادهای همکار در مناطق مختلف بازار افزایش یافته و روند عرضه و تقاضای کالاها در استان به صورت گسترده مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی در تمام مناطق استان از طریق سامانه 124 ستاد خبری اداره‌های شهرستانی این سازمان می‌توانند گزارش‌های خود را از تخلفات مشاهده شده اعلام کنند.

وی تصریح کرد: در ایام پایانی سال با توجه به نیاز بازار و لزوم تامین مناسب مایحتاج عمومی توسط مردم فهیم استان، مقادیر فراوانی میوه، مرکبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و روغن و حبوبات در انبارها ذخیره شده که طبق اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته به نحو مناسبی به بازار عرضه می‌شود.

اصغریان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از انبارهای ذخیره‌سازی کالا بیان داشت: از کیفیت و مطلوبیت کالاهای ذخیره شده بازدیدهایی توسط مسئولان استان و این سازمان از انبارهای ذخیره‌سازی کالا به صورت مستمر انجام گرفته است.

وی از اعلام آمادگی اداره کل تعزیرات حکومتی استان برای برخورد جدی و اولویت‌دار با متخلفان اقتصادی از جمله پلمپ واحدهای متخلف خبر داد و بیان داشت: واحدهایی که اصرار به تخلف دارند با برخورد شدیدتری از طرف دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط مواجه می‌شوند.

این مسئول فعال‌سازی کمیته‌های نرخ‌گذاری و کارشناسی قیمت‌ها در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در استان را از جمله برنامه‌های کنترل قیمت‌ها و اعمال تخفیف 10 تا 15 درصدی قیمت کالاها در نمایشگاه‌های یاد شده دانست.

و به گفته وی اعضای کمیته‌های مذکور در نمایشگاه‌های بهاره عرضه مستقیم کالا در استان حضوری فعال می‌یابند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول