اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر:

تصور محدودیت زن با حجاب برگرفته از فرهنگ منحط غرب است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: برخی به غلط تصور می‌کنند، حجاب موجب محدودیت و عدم پیشرفت زن می‌شود که این تصور برگرفته از فرهنگ غلط و منحط غربی است.

تصور محدودیت زن با حجاب برگرفته از فرهنگ منحط غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر زکیه امیرپور ظهر امروز در همایش عفاف و حجاب در بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با مسئله حجاب گفت: حجاب زن، تکریم زن است، برخی به غلط تصور می‌کنند، حجاب موجب محدودیت و عدم پیشرفت زن می‌شود که این تصور برگرفته از فرهنگ غلط و منحط غربی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر جایگاه مربی در کانون را بسیار والا و ارزشمند دانست و افزود: مربیان باید قدر خود را بدانند، کسانی که با این پشتکار و با اعتقادات درونی گام بر می‌دارند و حجاب و عفاف را زینت خود دانسته و می‌کوشند تا فرزندانی سالم تربیت کرده و به جامعه تحویل دهند، قدم در راه خدا گذاشته‌اند. چنین افرادی انسان‌هایی فرزانه هستند که می‌بایست قدر خود را دانسته و در راه حفظ قدر و منزلت خود بکوشند.

در ادامه این نشست فاطمه یوسفی مسئول جدید حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز گفت: در جهان دو مقوله تهدید و امنیت وجود دارد، معمولاً ملت‌ها در برابر دشمنان خود مورد هجوم و تهدید قرار می‌گیرند که این تهدیدات به دو صورت جنگ سخت و نرم نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: در جنگ سخت دشمن از ابزارهای جنگی و مشهود استفاده می‌کند، ولی در جنگ نرم دیگر از این ابزارها خبری نیست، بلکه در این جنگ دشمن با حربه‌های رسانه‌ای و ظریف به آهستگی اهداف شوم خود را به جوامع هدف منتقل می‌کند.

این مدرس حوزه علمیه خاطر نشان کرد: بصیرت و هوشیاری تنها صلاح دفاع در برابر این جنگ است، مردم هوشیار و با بصیرت کشورمان همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس توانستند دشمن را به عقب برانند، در این جنگ نرم نیز پیروز می‌شوند.

مسئول حراست کانون استان بوشهر پاسداری از داشته‌ها و دستاوردهای کشور را وظیفه همگان دانست و تصریح کرد: هدف جنگ نرم، فکر و ذهن انسان است، اما وقتی تهدید مشخص شد، امنیت جایگاه خاص خود را پیدا می‌کند و ما باید خود را مهیا کنیم و وظیفه داریم که داشته‌ها و دستاوردهای خود را حفظ کنیم.

وی در پایان به مسئله حراست پرداخت و گفت: بین حراست و امنیت یک رابطه مستقیم وجود دارد، با وجود تصور برخی، وظیفه حراست مچ‌گیری نیست، بلکه حراست تامین‌کننده امنیت و آرامش محیط کار است، امیدواریم بتوانیم کودکان و نوجوانان خود را طوری تربیت کنیم که سربازان خوبی برای امام زمان (عج) باشند.

دبیر کمیته عفاف و حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز حجاب را از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی ـ اسلامی دانست و گفت: پیشینه حجاب به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می‌رسد.

لیلی حسن عالی یکی از برنامه‌های این کمیته را برگزاری مسابقه کتابخوانی با همین موضوع دانست و بیان کرد: کمیته ستاد صیانت از عفاف و حجاب کانون پرورش فکری استان به منظور اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در میان کارکنان و کارمندان شاغل در کانون اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی کرد که طی آن 30 نفر از همکاران در این مسابقه شرکت کردند که از این تعداد 14 نفر موفق شدند به تمامی سوالات پاسخ صحیح دهند که از این تعداد نیز پنج نفر به قید قرعه به عنوان برنده انتخاب شدند.

در ادامه این نشست سوسن حیاتی و مریم آل بهبهانی از بندر دیلم، آرزو تنگستانی از بندر ریگ، صاحبه حاجیانی از کاکی و فاطمه بحرینی از اهرم به عنوان برندگان مسابقه عفاف و حجاب معرفی و از آنان تقدیر شد.

در پایان نیز از فاطمه بحرینی از اهرم، آرزو تنگستانی از بندر ریگ، صاحبه حاجیانی از کاکی، و مهری دشت‌دار از بندر بوشهر به عنوان برگزیدگان مسابقه کتابخوانی « 400 سخن پیرامون نماز» تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول