اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه انتخابیه بجنورد:

اعلام نتایج آرای انتخابات بجنورد بستگی‌ به شرایط جوی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه انتخابیه بجنورد اعلام نتایج به موقع آرای انتخابات مجلس نهم در این حوزه انتخابیه را بسته به شرایط جوی عنوان کرد.

اعلام نتایج آرای انتخابات بجنورد بستگی‌ به شرایط جوی دارد

سید محمد پاکمهر عصر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: تعداد آرای شعب در حوزه انتخابیه بجنورد پس از انتقال صندوق‌های رای گیری به مراکز شهرستان‌ها با حضور ناظران شمارش و جمع بندی نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر وضعیت جوی در اواخر وقت امروز مثل ظهر باشد، نتایج انتخابات سریعتر اعلام خواهد شد، افزود: بر همین اساس ساعت 3 بامداد فردا این نتایج قابل ارائه خواهد بود.

پاکمهر اضافه کرد: در صورت کولاک و انسداد محورهای ارتباطی در حوزه انتخابیه بجنورد مجبور به استفاده از خودروهای کمک دار برای انتقال صندوق‌های رای خواهیم بود که طبیعتا کار شمارش آرا و اعلام نتایج با تاخیر همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: بر همین اساس اعلام نتایج انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بجنورد بسته به مناسب بودن هوا و یا بارش برف و مسدود شدن محورهای ارتباطی است.

به گفته رئیس حوزه انتخابیه بجنورد، 85 درصد از راه های مواصلاتی این حوزه انتخابیه در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار داشته که طبیعتا در صورت بارش برف بازگشت خودروها و عوامل رای گیری از روستاهای شهرستان‌ها را دشوار می‌کند.

 

* حضور مردم در شعب اخذ رای بی سابقه است

فرماندار بجنورد همچنین حضور مردم در شعب اخذ رای این حوزه انتخابیه را بی سابقه خواند و گفت: تنها پس از چند ساعت از زمان آغاز رای گیری یک چهارم تعرفه‌های شعب اخذ رای به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه این حضور مردم بجنورد شعب اخذ رای نسبت به دوره‌های قبل چشمگیرتر است، اظهار امیدواری کرد تا مردم این خطه این بار نیز حماسه حضور دیگری را بیافرینند.

 

* آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

پاکمهر در ادامه با اشاره به اینکه طبق قانون در صورت عدم کسب یک چهارم آرا از سوی دو نامزد انتخاباتی برای تصدی کرسی‌های مجلس انتخابات به دور دوم خواهد کشید، گفت: آمادگی‌ها برای برگزاری این انتخابات نیز در این حوزه انتخابیه فراهم است.

وی اظهار داشت: این انتخابات طبق قانون یک ماه پس از برگزاری انتخابات 12 اسفند قابل اجرا خواهد بود.

رئیس حوزه انتخابیه بجنورد خاطرنشان کرد: دو هزار نفر برای برگزاری انتخابات در شهرستان بجنورد مشارکت دارند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول