اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم- 328

گزارش فارس از شور انتخاباتی مردم در میاندرود مازندران

خبرگزاری فارس: قطار انتخابات در کشور امروز در حالی به ایستگاه آخر رسیده که تمام شور و اشتیاق مردم در روزهای گذشته با نگاه به امروز حرارت پیدا کرده بود.

گزارش فارس از شور انتخاباتی مردم در میاندرود مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، در انتخابات امسال 3 هزار و 444 نماینده در سطح کشور برای 290 صندلی مجلس رقابت می‌کنند که از این آمار 12 نماینده در 9 حوزه انتخابیه سهم استان مازندران و مردم فهیم آن است که81 نفر برای آن رقابت می‌کنند.

در هشت دوره پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشترین آمار میزان مشارکت مردم در سطح کشور مربوط به مجلس پنجم در سال 74 بود که در این دوره مردم با 71 درصد مشارکت آمار خوبی را بر جای گذاشتند.

اهمیت این انتخابات زمانی به خوبی مشخص می‌شود که بدانیم همزمان با سال‌های دفاع مقدس و در زمانی که مردم مشغول دفاع از آب و خاک کشور بودند نه تنها این انتخابات زیر باران گلوله به خوبی  برگزار شد بلکه این انتخابات که مربوط به مجلس دوم و سوم بود یکی از انتخابات‌های حداکثری در تاریخ کشور به شمار می‌آیند.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز جمعه 12اسفند ماه 1390 به روز پایانی و سرنوشت‌ساز خود رسیده است و در هشت دوره گذشته در حدود 160 میلیون رای برای انتخاب وکلای مردم به صندوق انتخابات کشور انداخته شده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور امسال بیش از 48 میلیون نفر میلیون نفر در سراسر کشور واجد شرایط رای دادن هستند که حضور در انتخابات را وظیفه، حق و نیاز خود می‌دانند.

نکته شاخص انتخابات امسال برگزاری رایانه‌ای در 14 حوزه از مجموع 207 حوزه انتخابیه در سطح کشور است که در آن حدود یک‌هزار و 400 شعبه اخذ رای به صورت تمام الکترونیک ایجاد شده است و این مسئله می‌تواند انقلابی در مراحل انتخابات کشور به وجود بیاورد. 

در مازندران نیز از بین 9 حوزه انتخابیه این دوره تعداد یک‌حوزه انتخابیه تمام مراحل انتخابات به صورت تمام رایانه‌ای انجام می‌دهد.

همچنین بر اساس اعلام ستاد انتخابات مازندران در مازندران بیش از 2 میلیون نفر شرایط شرکت در انتخابات را دارا هستند که از این بین 150 هزار جوان برومند مازنی برای نخستین بار اجازه شرکت در این صحنه ملی را پیدا کرده‌اند که از آنان با عنوان رای اولی‌ها یاد می‌شود.

میعادگاه مردم استان 320 نقطه روستایی و 52 نقطه شهری است که امروز برای نمایش اقتدار و بینش سیاسی خود به این مراکز مراجعه می‌کنند و با انداختن رای موثر و مفید خود سند بیمه کشور را مهری تازه می‌زنند.

در این دوره از انتخابات مجلس ۱۴۶داوطلب در استان مازندران نام‌نویسی کردند که با احتساب انصراف 17 نفر از این افراد تا روز آخر حدود ۷۰ درصد نامزدهای انتخاباتی در استان تأیید و احراز صلاحیت شدند که تقریبا از هر چهار ثبت‌نام کننده سه نفر مناسب شرکت در انتخابات شناخته شدند.

در این بین مردم مازندران مردمانی پیشرو محسوب می‌شوند و با دارا بودن چهار درصد جمعیت همچنین 2.5 درصد تعداد کاندیداهای کشور می‌توانند با انتخاب درست و تعیین افراد اصلح یک گام دیگر برای ساختن فردای مازندران و کشورمان بردارند.

میاندرودی‌ها نیز از آغازین روزهای تبلیغات انتخابات از روز 4 اسفند ماه همگام با دیگر مردم استان و کشور با روی باز از مهمان پایان سال خود یعنی انتخابات پذیرایی کرده و امروز نیز برای به پایان رسانیدن این زحمات یک هفته‌ای به میدان آمده‌اند.

اهمیت و جایگاه والای مجلس موجب شد تا مردم شهر سورک و بیش از50 روستای میاندرود با استقبال گرم از تمام کاندیداها بار دیگر بلوغ سیاسی و انتخاباتی خود را به اثبات برسانند.

جوانان در هر منطقه و محله با تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود به گرم‌تر شدن انتخابات کمک کردند و به دور از تخریب و بداخلاقی این کار را تا واپسین دقایق چهارشنبه ادامه دادند.

در واقع به نظر می‌رسد مردم و جوانان در این دوره از انتخابات که اولین انتخابات پس از ارتقای این شهرستان محسوب می‌شود با علاقه‌ای مضاعف پای در این میدان گذاشته‌اند کما اینکه در سال‌های گذشته نیز این شور انتخاباتی و انقلابی این مردم زبانزد مسئولان بوده است.

همین شور و شعور انتخاباتی مردم میاندرود سبب شد تا در گفت‌وگو با چند نفر از این مردم گوشه‌ای از احساسات و افکار و همچنین شور انتخاباتی جوانان و مردم میاندرود را در این روز مهم به تنظیم سطر بکشم.

یکی از مردم میاندرود با اشاره به اهمیت انتخابات در ساختن کشور تاکید کرد در انتخابات شرکت می‌کند و هیچ چیز به جز مرگ نمی‌تواند وی را از این افتخار باز دارد.

محمدعلی قربان‌زاده تصریح کرد: انتخابات حق من است و برای شرکت در انتخابات هیچ انگیزه‌ای جزء به دست آورد این حق قانونی ندارم.

وی گفت: من به عنوان یک کشاورز می‌دانم که تصویب یک قانون درست و کارگشا در مورد حمایت از تولید کشاورزان شمال نیازمند انتخاب امروز ماست که چگونه یک فرد متخصص، دلسوز و متعهد را به مجلس بفرستیم.

این کشاورز زحمتکش میاندرودی با اشاره به نقشی که نماینده مجلس در آبادی منطقه و مردم خود دارد، این نقش را در کنار مسئولان اجرایی مهم و تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول