اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مردم با حضور پرشور لبیک گویی به آرمان‌های نظام را نشان دادند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مردم با حضور یکپارچه خود در پای صندوق‌های رأی بار دیگر لبیک‌گویی خود را به نظام و آرمان‌های آن، شهدا، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به همگان نشان دادند.

مردم با حضور پرشور لبیک گویی به آرمان‌های نظام را نشان دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: همت و تلاش کنیم تا تیرگی‌ها را از دل زدوده و با ذکر و یاد خدا بر نورانیت دل خود بیفزائیم.

وی در ادامه با اشاره به آیه هفت سوره حجرات، بر ضرورت تبعیت از ولی‎فقیه در جامعه اسلامی تاکید و افزود: افراد باید در همه حال مطیع ولی‌فقیه و رهبر جامعه اسلامی باشند، چراکه افرادی که در برابر ولی‌فقیه بایستند و موضع بگیرند هلاک می‌شوند.

نکونام تصریح کرد: هر تصمیم که در جامعه اسلامی گرفته می‌شود باید به اذن رهبر و ولی‎فقیه باشد، چراکه توجه به انتخاب و اذن ولی‌فقیه موجب رستگاری و هدایت جامعه می‎شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فتنه 88، گفت: عمل نکردن به این آیه شریفه تبعات زیادی برای جامعه اسلامی دارد همان‌طور که در فتنه 88 عده‌ایی نافرمانی کرده و نظر رهبر را قبول نکردند.

نکونام تاکید کرد: جامعه باید خود را برای تبعیت از رهبر و لبیک‌گویی وی، آماده کند.

وی تبعیت از رهبر جامعه اسلامی را نشانه رشد و سعادت آن جامعه دانست و افزود: کسانی که به آیه هشت سوره حجرات عمل کنند، مومن هستند و کسانی که مومن شوند رشد پیدا می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با گرامیداشت 14 اسفند، آغاز هفته نیکوکاری و تاسیس کمیته امداد خمینی(ره)، تصریح کرد: این نهاد خیریه که به دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد حرکت بزرگی در رفع نیاز مستمندان و کمک به افراد نیازمند در جامعه است.

نکونام افزود: این نهاد ارزشمند با کمک‌های خالصانه مردم تقویت و انسان‌های نیازمند بسیاری از این سفره گسترده بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) در اهمیت نیکی کردن به دیگران، گفت: امام باقر(ع) در این روایت می‎فرماید، نیکی و صدقه پنهانی فقر را نابود، عمر را زیاد و هفتاد مرگ بد و ناگهانی را از انسان دور می‌کند.

نکونام تصریح کرد: صدقه دادن هم منجر به نورانیت دل‌ها می‌شود و هم منافع زیادی برای فرد نیکوکار در بردارد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به 19 اسفند و آغاز هفته منابع طبیعی، گفت: فلسفه نامگذاری این هفته به این دلیل است که باید منابع طبیعی و محیط زیست انسان حفظ و نگهداری شود چرا که در غیر این‌صورت زندگی افراد به خطر می‎افتد.

نکونام افزود: توجه به محیط زیست پیرامون خود و تلاش در حفظ و نگهداری آن در تامین نشاط و شادابی افراد تاثیر بسزایی دارد.

وی با تسلیت وفات حضرت معصومه(ع) بر ضرورت شناخت و کسب معرفت نسبت به این بانوی مکرم تاکید کرد و گفت: جایگاه این بانوی بافضلیت آن‌گونه که شایسته است شناخته نشده که ما شیعیان در این رابطه باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

نکونام خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(ع) نزد خداوند متعال از چنان جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است که خداوند فرموده بواسطه این بانوی گرامی شیعیان را وارد بهشت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز روز بزرگی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است چراکه مردم در این روز با وحدت و حضور یکپارچه خود در پای صندوق‌های رای بار دیگر لبیک‌گویی خود را به نظام و آرمان‌های آن، شهدا، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به همگان نشان دادند.

نکونام از حضور گسترده و مردم استان در انتخابات قدردانی کرد و افزود: برای برگزاری این انتخابات بیش از 15 هزار نیرو در استان در حال تلاش هستند که به همه آن‌ها، مردم، صدا و سیما و رسانه‌ها خدا قوت می‌گویم.

وی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشد که انتخابات امروز به پایان می‎رسد و هر کس که رای آورد و انتخاب شد نماینده همه مردم استان است و باید وحدت و همراهی خود را حفظ  کنند.

نکونام افزود: در این میان ممکن است اعتراضاتی هم وجود داشته باشد که طبیعی هم هست ولی کاندیداهای معترض باید این اعتراض خود را از طریق قانون اعلام کنند و قانون هم موظف است دقیق و شفاف به این اعتراضات رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات که تمام شد باید همه با هم صمیمی باشند و با یکپارچگی و همراهی استان را به سمت توسعه و پیشرفت جلو ببرند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول