اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم برای رای دادن مراجعه کنند

امکان تمدید نشدن زمان رای‌گیری در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است مردم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند زیرا به علت شرایط آب ‌و هوایی و صعب‌العبور بودن بسیاری از روستاها امکان تمدید زمان قانونی انتخابات وجود ندارد.

امکان تمدید نشدن زمان رای‌گیری در کهگیلویه و بویراحمد

مرتضی رهنما ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: بر اساس قانون زمان رای‌گیری در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد از ساعت هشت صبح تا شش عصر و به مدت 10 ساعت بوده که تمدید این زمان از اختیارات وزیر کشور و استاندار این استان است.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به شرایط موجود، نامساعد بودن آب و هوا در بعد از ظهر جمعه، پراکندگی و صعب‌العبور بودن بسیاری از روستاهای این استان بنایی برای تمدید زمان اخذ رای بعد از شش عصر وجود ندارد که لازم است مردم هر چه سریعتر به شعب مراجعه و رای خود را به صندوق بیندازند.

وی گفت: مردم برای اخذ رای تنها به شناسنامه و شماره ملی نیاز دارند که اگر کد ملی در شناسنامه فرد موجود باشد و یا افراد از حفظ باشند نیازی به کارت ملی وجود ندارد.

رهنما ادامه داد: اگر شناسنامه‌ای عکس‌دار هم نباشد مشکلی برای رای دادن وجود ندارد ولی حتما می‌بایست شناسنامه در دست صاحب آن بوده و ممهور به مهر نهمین دوره انتخابات مجلس نباشد که این موضوع با دقت از سوی عوامل اجرایی و نظارت رصد می‌شود.

وی گفت: بر اساس قانون متولدین 12 اسفند سال 72 و قبل از آن می‌توانند در این انتخابات شرکت کرده و رای دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:‌ نیمی از جمعیت 635 هزار نفری این استان در بیش از دو هزار روستا ساکن هستند که این موضوع کار اخذ رای مردم را دشوار کرده است.

وی تاکید کرد: همه تمهیدات لازم برای بدترین شرایط احتمالی اندیشیده شده ولی لازم است مردم و نامزدها همکاری و تعامل لازم را با برگزارکنندگان انتخابات داشته باشند تا ساعات باقی مانده از زمان انتخابات در این استان نیز در کمال آرامش، سلامت و امنیت به اتمام برسد.

رهنما یادآور شد: آمادگی کامل برای اخذ رای بیماران، زندانیان و همه افرادی که به هر دلیلی امکان حضور در پای صندوق‌های اخذ رای را ندارند وجود دارد فقط کافی است این افراد موضوع را به فرمانداری‌ها اعلام کنند تا صندوق سیار به محل اعزام شود.

وی از نقش و تاثیرگذاری بالای خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و شفافیت در این استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول