اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان – ۲۳۲

شریفی: مشکل رایانه‎ای در انتخابات گلستان گزارش نشد

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری گلستان گفت: تا این ساعت هیچ مشکل رایانه‎ای برای برگزاری انتخابات در استان گلستان گزارش نشده است.

شریفی: مشکل رایانه‎ای در انتخابات گلستان گزارش نشد

صمد شریفی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: برگزاری انتخابات الکترونیکی در یکی از حوزه‎های انتخابیه (شهرستان علی‎آبادکتول) و برگزاری نیمه مکانیزه در پنج حوزه انتخابیه از ویژگی‎های ممتاز این دوره از انتخابات در استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول به صورت تمام‌الکترونیکی صورت می‌گیرد افراد حتما باید شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و در زدن کد کاندیدای انتخابی خود دقت لازم داشته باشند.

عضو ستاد انتخابات استان گلستان گفت: برای یک‌هزار و 190 شعبه اخذ رأی در سطح استان دو کاربر رایانه در نظر گرفته شده است.

شریفی خاطر نشان کرد: برای اطمینان از روند اجرایی انتخابات و سرویس‎دهی بهتر 10 درصد مازاد نیروی فنی رایانه برای امر انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هر 10 کاربر اینترنت یک سرگروه فنی دارند خاطر نشان کرد: از شروع کار ستاد انتخابات این کمیته اقدام به فراهم کردن زیرساخت‎های برگزاری انتخابات در سطح استان کرده است.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری گلستان ادامه داد: هم‌اکنون سیستم‎های رایانه به آنلاین بررسی می‎شود و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

شریفی عنوان کرد: طی هماهنگی با مخابرات استان برای پوشش مناطق کوهستانی و استفاده از سیستم USSD ،98 درصد مناطق استان پوشش سیستم رایانه داده شده است.

وی بیان داشت: در نخستین لحظات برگزاری انتخابات رأی‎گیری به صورت تمام مکانیزه در حوزه انتخابیه علی‎آبادکتول در حال انجام بوده و با تمهیداتی که تاکنون اندیشیده شده مشکل خاصی پیش نیامده است.

عضو ستاد انتخابات استان گلستان گفت: برای شعبات اخذ رأی در حوزه انتخابیه علی‎آبادکتول کاربرد فنی سخت‎افزار و نرم‎افزار به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است.

شریفی تصریح کرد: برای هر صندوق سیار یک کاربر فنی ثابت در نظر گرفته شد تا در روند برگزاری انتخابات مشکل به وجود نیاید.

استان گلستان دارای شش حوزه انتخابیه اصلی و 21 حوزه فرعی است که در نهایت هفت نماینده از استان به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

برای جمع‎آوری آرای مردم استان یک‌هزار و 190 شعب اخذ رأی در سطح گلستان پیش‎بینی شده که شامل 288 شعبه سیار و 902 شعب ثابت است.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول