اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی:

27 هزار نفر در هیئت اجرایی آذربایجان غربی مشارکت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: 27 هزار نفر در هیئت اجرایی و 2 هزار نفر در بازرسی انتخابات آذربایجان غربی مشارکت دارند.

27 هزار نفر در هیئت اجرایی آذربایجان غربی مشارکت دارند

ابراهیم فتح‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مجریان قبل از رای‌گیری همه علایم و نشانه‌های تبلیغی کاندیداها را در اطراف شعبه پاک کردند و با انتخاب رئیس شعبه و صورت‌جلسه کار اخذ رای آغاز می‌شود.

وی افزود: بدنه اجرایی انتخابات از طبقات مختلف مردم است و مردمی بودن انتخابات سبب شده تا استقبال و اعتماد عمومی نسبت به آن در سطح بالایی اتفاق بیفتد.

فتح‌الهی زمان قانونی رای‌گیری را از ساعت هشت صبح تا شش عصر اعلام کرد و گفت: تمدید رای‌گیری از طریق ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی در زمان رای‌گیری ضروری است، افزود: ادارات ثبت احوال شهرستان‌ها جمعه مشغول فعالیت هستند و کسانی که به هر دلیلی کارت ملی خود را فردا به همراه ندارند می‌توانند کد 10 رقمی ملی خود را دریافت کنند و شناسنامه هم موقع اخذ رای نیاز است تا به مهر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ممهور شود.

فتح‌الهی با بیان اینکه اسامی همه نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رای طی اطلاعیه‌ای از سوی فرمانداری نصب می‌شود، گفت: مردم دقت کنند تا کد انتخاباتی نامزدها را نیز در برگ رای درج کنند تا در صورت مشابهت اسمی حقی ضایع نشود.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین با عنوان اینکه صندوق سیار فرقی با صندوق ثابت ندارد، ادامه داد: صندوق‌های سیار برای رفاه حال کسانی است که نمی‌توانند پای صندوق ثابت حاضر شوند افرادی که در بیمارستان و یا نقاط دوردست و مناطق صعب‌العبور هستند تدبیری شده تا همه آحاد مردم فرصت مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار در زمینه مراحل پس از پایان اخذ رای نیز گفت: بعد از پایان رای‌گیری و و شمارش آراء، نتایج به ستاد انتخابات و هیئت نظارت شورای نگهبان منعکس می‌شود و فرماندار هر شهرستان که رئیس هیئت اجرایی است مسئول اعلام نتایج آرا شمارش شده است به عبارتی پس از تایید نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان که آخرین مرجع رسیدگی و بررسی است نتایج اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید مراقبت کنند تا از مراجع دیگر کسب اطلاع نشود و صرفا از فرمانداری و استانداری نتایج آرا را پیگیری کنند.

فتح‌الهی تاکید کرد: ما انتظار داریم کاندیداهای محترم مدیریت بعد از اعلام نتایج را در دست بگیرند و اجازه ندهند برخی به اسم هواداری از کاندیدا سوء استفاده کنند چه نیکوست که پس از مشخص شدن پیروز انتخابات کاندیداها به همدیگر تبریک بگویند که این نشان‌دهنده جامعه رشد یافته و بالنده است.

وی افزود: طبق قانون کاندیداهایی که به اعلام نتایج شکایت دارند می‌توانند از طریق ارائه شکایت به هیئت‌های اجرایی اقدام کنند تا بررسی شود و شورای نگهبان هم در احقاق حق کاندیداها مسامحه نمی‌کند و فصل‌الخطاب است.

فتح‌الهی در ادامه تصویب اعتبارنامه نمایندگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: پس از اعلام نتایج شمارش آراء برخی رفتارهای ناشایست اجتماعی هواداران می‌تواند در بررسی اعتبارنامه‌های برندگان انتخابات در مجلس شورای اسلامی تاثیر بگذارد که این مراقبت و دقت کاندیداها را می‌طلبد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول