اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورشی کرمان خبر داد

تصویرسازی 13 کتاب دفاع مقدس در کرمان‌

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: با همکاری مرکز نشر آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و کانون پرورشی استان کرمان 13 کتاب کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس تصویرگری شد.

تصویرسازی 13 کتاب دفاع مقدس در کرمان‌

مسعود گنجعلیخانی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برترین قصه‌ها و شعرهای کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس توسط کارشناسان توانمند کانون پرورشی کرمان بازنگری و انتخاب شده است و تاکنون این مطالب در قالب 13 کتاب تصویرگری شده است.

وی بیان داشت: کتاب‌های مذکور توسط مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان تصویرگری شده‌اند و تا اردیبهشت ماه سال آینده منتشر و رونمایی می‌شود.

گنجعلیخانی با اشاره به اینکه تصویرگری این کتاب‌ها آغازی بر تولید آثار کودک و نوجوان با محوریت دفاع مقدس است، تصریح کرد:  برای توانمندی بیشتر همکاران در زمینه تصویرگری دوره آموزشی تصویرگری ویژه مربیان هنری در یک دوره 3 ماه برگزار می‌شود.

وی از برگزاری پنجمین دوره مسابقه سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس با عنوان "جایزه ادبی یوسف" به منظور انعکاس میراث 8 سال دفاع مقدس خبر داد و عنوان کرد: از میان بیش از 700 اثر ارسال شده به این مسابقه داستان کوتاه "حنابندان" نوشته فرزانه ایران‌نژاد مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری سیرجان مورد تقدیر قرار گرفت.

گنجعلیخانی بیان داشت: همزمان با گردهمایی مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در 16 اسفند ماه سال جاری در کرمان فیلم‌های سینمایی "مرادو" و "آقای مدیر" در محل سینما شهر تماشا اکران می‌شوند.

وی با بیان اینکه فیلم سینمایی "مرادو" از مصوبات فرهنگی دور سوم هیئت دولت به استان کرمان است، افزود: این فیلم نخستین فیلم سینمایی بلند است که در استان کرمان تولید شد.

گنجعلیخانی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را بر عهده دارد، ابراز داشت: فیلم مرادو به بحران آب، مقدس بودن آب در فرهنگ کرمانی‌ها و روستائیان و وجود قنات‌ها و کاریزها در این استان می‌پردازد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول