اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده و نماینده ولی‏فقیه در سپاه سمنان:

حق پیگیری و شکایت را برای سپاه محترم می‏دانیم

خبرگزاری فارس: فرمانده و نماینده ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان در پی شبهه‏افکنی‏های یکی از کاندیداهای سمنان با صدور بیانیه‏ای تاکید کرد: حق پیگیری و شکایت از رفتار و گفته‏های ناصواب این کاندیدا را برای سپاه محترم می‏دانیم.

حق پیگیری و شکایت را برای سپاه محترم می‏دانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در پی سخنرانی انتخاباتی یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر و با توجه به برخی شبهات مطرح شده در این سخنرانی، فرمانده و نماینده ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان در پاسخ به شبهه‏پراکنی‏های انجام شده، اطلاعیه‏ای صادر کردند.

در این اطلاعیه که امروز یک نسخه از آن در اختیار دفتر خبرگزاری فارس در استان سمنان قرار گرفت، آمده است: با توجه به شبهه‏افکنی این کاندیدا مبنی تأکید سپاه در رأی دادن مردم به یکی از کاندیداها، مواردی را برای آگاهی افکار عمومی ذکر می‏کنیم.

فرمانده و نماینده ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان تاکید کرده‏اند: سخنان این کاندیدا بر اساس حدس و گمان بوده و ناشی از هیجان انتخاباتی است، در عین حال به ایشان متذکر می‏شویم که کسب رأی با هر وسیله‏ای شایسته نیست و امیرالمؤمنین علی (ع) نیز فرمودند که بین کفر و دین، چهار انگشت فاصله است و اشاره به فاصله گوش تا چشم نیز داشته‏اند و به عبارتی "شنیدن کی بود مانند دیدن".

استادحسینی و رعایتی افزوده‏اند: بر اساس بند یک تأکید می‏کنیم که اگر هر سندی مبنی بر دخالت و ابلاغ سپاه در موضوع انتخابات وجود دارد، آن را به مردم ارائه کرده و از طریق قانونی شکایت کنید، در غیر اینصورت بر حدس‏ها و شنیده‏ها استناد کردن، تکیه بر باد است و موجب زحمت خودتان خواهد بود.

در ادامه این بیانیه می‏خوانیم: در عین حال، حق پیگیری و شکایت از رفتار و گفته‏های ناصواب این کاندیدا را برای مجموعه سپاه محترم شمرده و قطعا از طرق قانونی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

فرمانده و نماینده ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان در بخش دیگری آورده‏اند: تاکید می‏کنیم که شأن سپاه افضل از دخالت در رقابت‏های انتخاباتی است و فرزندان انقلابی امت شهیدپرور استان یقین داشته باشند که سپاه از مواضع اصولی خود و قانون اساسی عدول نخواهد کرد و شاهد این موضوع اطلاعیه دعوت عمومی مردم شریف استان سمنان برای شرکت در انتخابات بود که هم از طریق صدا و سیما و هم در خبرگزاری‏ها منتشر و در آن تأکید شد که سپاه از هیچ فرد خاصی حمایت نمی‏کند.

این بیانیه می‏افزاید: سپاه نهادی دو وجهی است؛ به عبارتی بخشی از کارکنان سپاه با عنوان پاسدار سازمانی همانند همه نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی، در این نهاد فعالیت می‏کنند و این قشر بر اساس قانون مشمول قید نیروهای مسلح بوده و از هرگونه دخالت در انتخابات و عضویت در ستادهای انتخاباتی منع شده‏اند و قطعا با متخلفان احتمالی در صورت وجود بر اساس قانون و آیین‏نامه انضباطی نیروهای مسلح برخورد خواهد شد.

در ادامه می‏خوانیم: سپاه متولی بسیج عظیم مردمی است؛ نیروی بسیجی بر اساس مانیفست انقلاب اسلامی که توسط ولایت فقیه تبیین شده، بخشی از زمان خاص خود را برای فعالیت در قالب بسیج هزینه می‏کند و او صاحب سلیقه و مختار است و می‏تواند مانند همه مردم اظهار نظر کرده و فعالیت سیاسی انجام دهد.

فرمانده و نماینده ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان آورده‏اند: همچنین برخی از عناصر سپاه "پس از سال‏ها مجاهدت" بر اساس قواعد اداری به درجه بازنشستگی نائل می‏شوند و طبیعی است که این نیروها، دیگر نیروی سازمانی سپاه نیستند و در ارائه آرا و نظرات و فعالیت سیاسی خود آزادند.

استادحسینی و رعایتی افزوده‏اند: بنابراین با توجه به موارد فوق، برای استحضار مردم شریف استان سمنان به خصوص شهرستان سمنان تصریح می‏کنیم که سپاه بر اساس قانون اساسی مدافع ارزش‏های انقلاب اسلامی است و ارزش‏های انقلاب اسلامی حد و مرز ندارد؛ از این رو، نمی‏توان سپاه را در یک حصار محدود کرد.

در بخش دیگری آمده است: در عین حال، رقابت کاندیداها برای جلب آرای انتخاباتی، ربطی به سپاه ندارد و البته کتمان نمی‏کنیم که از این رقابت‏ها خوشحالیم چراکه با وجود میل دشمنان، این رقابت‏ها ناشی از فضای زنده و با نشاط ایران اسلامی است و بر حضور حداکثری می‏افزاید که این موضوع مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

فرمانده و نماینده ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان در پایان تاکید کرده‏اند: مجددا در این اطلاعیه از عموم مردم استان سمنان برای حضور پررنگ و دشمن‏شکن در روز جمعه، 12 اسفند دعوت کرده و تأکید می‏کنیم که برنده این رقابت‏ها، انقلاب اسلامی و شما مردم همیشه در صحنه خواهید بود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول