اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان خبر داد

فعالیت 7 هزار واحد صنفی شناسنامه‌دار در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از فعالیت 7 هزار واحد صنفی شناسنامه‌دار در دشتستان خبر داد.

فعالیت 7 هزار واحد صنفی شناسنامه‌دار در دشتستان

ابوالقاسم محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: اداره صنعت معدن و تجارت در دشتستان برای رفاه حال شهروندان در ایام تعطیلات، نظارت بر اصناف و بازاریان را در دستور کار دارد و بویژه از 20 اسفند تا پایان تعطیلات نوروز این امر با جدیت انجام می‌شود.

وی افزود: وظایف این اداره در آخر سال سنگین‌تر می‌شود و تنظیم بازار، توزیع اقلام مشمول تنظیم بازار، برپایی نمایشگاه‌های بهاره و اجرای طرح نظارتی ویژه آخر سال را شامل می‌شود.

محمدزاده خاطر نشان کرد: این طرح نظارتی با حضور مسئولان ادارات تعزیرات، صنعت و معدن، مجمع امور صنفی و نماینده اماکن اجرا می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از پلمپ شدن و معرفی چند مغازه به اداره تعزیرات حکومتی خبر داد و تصریح کرد: امروز در نخستین بازرسی این طرح تعداد دو مغازه آجیل‌فروشی و خشکبار به دلیل گرانفروشی، عدم پروانه کسب، عرضه کالاهای غیر بهداشتی پلمپ و به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازدید یک مغازه خواروبارفروشی بزرگ در برازجان به علت گرانفروشی، عدم درج قیمت و ارائه فاکتور، نداشتن صندوق مکانیزه فروش و دارا نبودن کارت مباشرت به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

محمدزاده با اشاره به پررنگ بودن نقش این اداره در زندگی مردم خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش نرخ سکه و ارز، به تناسب قیمت اجناس نیز باید کاهش یابد و انتظار داریم اصناف این شهرستان برای رفاه و آسایش مردم تلاش بیشتری کنند.

وی اذعان داشت: اکیپ نظارتی ما به منظور بررسی وضعیت بازار و تنظیم قیمت‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال است و هیچ فرصتی را برای نظارت از دست نمی‌دهیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی در دشتستان تصریح کرد: بر اساس آمار موجود تعداد 55 واحد بزرگ صنعتی در سه شهرک صنعتی برازجان، خوشاب و گزبلند فعالیت می‌کنند و اداره صنعت و معدن و تجارت برای بهبود کیفیت محصولات تولیدی این واحدها نهایت تلاش خود را به کار گرفته است.

محمدزاده از فعالیت 7 هزار واحد صنفی شناسنامه‌دار در دشتستان خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد 6 هزار و 900 واحد صنفی شناسنامه‌دار در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: اداره صنعت و معدن و تجارت برای گسترش فعالیت‌های خود به همکاری و همراهی مردم نیاز دارد و امیدوار هستیم شاهد موفقیت بیشتر در توسعه و تنظیم بازار باشیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول