اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام اسکندری:

نهادهای تبلیغی آماده تکریم زائران کریمه اهل بیت باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به در پیش رو بودن تعطیلات نوروز گفت: نهاد‌های تبلیغی و فرهنگی باید آمادگی لازم برای تکریم خیل زائران کریمه اهل بیت (س) در ایام نوروز را داشته باشند.

نهادهای تبلیغی آماده تکریم زائران کریمه اهل بیت باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام عباس اسکندری اظهار داشت: راهنمایی صحیح زائر و تقسیم‌بندی مناسب درب‌های مخصوص خواهران، برادران و خانوادگی از اقداماتی است که باید برای تسهیل در ورود و خروج زائران انجام پذیرد.

وی با اشاره به تغییر کاربری درب‌های ورودی و خروجی حرم مطهر در بازه زمانی کوتاه بیان کرد: مطالعه جامع و برنامه ریزی دقیق برای مشخص کردن نوع کاربری درب‌های ورودی حرم مطهر، جلوگیری از تداخل زنان و مردان و ایجاد امکانات لازم برای ورود و خروج معلولان و جانبازان از مهم‌ترین مواردی است که باید مورد تدبیر واقع شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: نصب تابلوهای راهنمای زائر به زبان‌های مختلف برای زائران خارجی و تابلوهای راهنمای صحن‌ها و درب‌ها، پارکینگ‌ها، واحد بین الملل، سرویس‌های بهداشتی، مهمانسرا، نمایشگاه‌های فرهنگی، موزه، مرکز حدیث و قرآن، کتابخانه و بخش‌های مختلف مورد نیاز زائر تاثیر بسزایی در افزایش رفاه و ارج گذاری بر وقت زائران دارد.

وی با اشاره به اهمیت اقامه فریضه نماز تاکید کرد: در خصوص جلوگیری از خرید و فروش در مغازه‌ها و فروشگاه‌های اطراف حرم مطهر درهنگام نماز جماعت باید با دعوت از کسبه اطراف حرم و برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزشی با حضور کارشناسان دینی نسبت به فرهنگ‌سازی تکریم نماز جماعت اهتمام لازم را داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: تهیه بسته‌های فرهنگی، بروشورهای آموزشی با موضوعات عمومی، تخصصی، بروز و مورد احتیاج، تهیه بسته‌های سمعی و بصری برای خودروهای عمومی و خصوصی از قبیل فیلم‌های مختلف با موضوعات قرآنی و دینی و سخنرانی‌ها و مداحی‌های مناسب، ایجاد پایگاه‌های حلقه‌های معرفت در بیرون صحن‌ها و اطراف حرم از جمله فعالیت‌های فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اسکندری در پایان تاکید کرد: جلوه‌ای از حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) باید در همه نقاط قم وجود داشته باشد و ایجاد نمادهای مذهبی در ورودی‌های شهر، پارک‌ها و معابر عمومی از اقدامات دیگری است که باید صورت یابد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول