اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

آمادگی 12 هزار عوامل اجرایی برگزار کننده انتخابات در رشت

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت از آمادگی 12 هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات مجلس نهم در این شهرستان خبر داد.

آمادگی 12 هزار عوامل اجرایی برگزار کننده انتخابات در رشت

سید ولی‌الله عظمتی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار نفر در شهر رشت آماده فعالیت در امر انتخابات هستند، اظهار داشت: حدود 506 صندوق اخذ رأی در رشت وجود دارد و 169 نماینده کاندیدا به میانگین هر 3 شعبه یک نماینده می‌توانند در حوزه اخذ رأی حضور داشته باشند.

وی، افزود: در هر صندوق تعداد 5 تا 7 نفر اعضای شعب، یک نفر بازرس، یک نفر نماینده فرماندار یا بخشدار، 2 تا 5 نفر از اعضای هیئت نظارت و 3 نفر نیروی امنیتی حضور دارند و تمام نیروهای حضوری بحث انتخابات از کلاس‌های توجیهی و آموزشی برخوردار بوده‌اند.

فرماندار رشت، با اشاره به اینکه تمام تجهیزات و امکانات مانند رایانه، اینترنت، تلفن ثابت و... برای شعب اخذ رای تامین شده است، تصریح کرد: انتخابات از 8 صبح تا 6 غروب روز 12 اسفند ادامه می‌یابد و طبق درخواست فرماندار و تمدید از طرف استاندار و وزارت کشور می‌تواند تا دو  یا سه ساعت تمدید شود.

وی، فراهم کردن زمینه حضور مردم با بصیرت و آگاهی در برگزاری انتخاباتی سالم را موثر دانست و افزود: مسئولان در اجرای انتخابات دخالت و اعمال‌نظر نکنند و مجری قانون باشند.

عظمتی، با تاکید بر اینکه تمام رسانه‌های جمعی و صدا و سیما در حال تلاش فراوان برای پرداختن به امر انتخابات هستند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی کاندیداها باید برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشد.

وی، با اشاره به اینکه دشمنان حضور مردم انتخابات را کم‌رنگ جلوه می‌دهند، ابراز داشت: منافقان و قدرت‌های استکباری در حال تلاش برای ایجاد یاس در مردم هستند.

این مسئول، ولایت‌مداری، توانمندی در عمل، شناخت مشکلات مردم و جامعه، پایبندی به شعارهای خود و... را از ویژگی‌های نماینده ذکر کرد و یادآور شد: یکی از وظایف اصلی نماینده مجلس، قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است.

وی، با اذعان به اینکه تنها تبلیغات و گوش‌دادن به سخنرانی‌های کاندیداها نمی‌تواند معیار خوبی برای انتخاب آنها باشد، متذکر شد: باید عملکرد کاندیداها درست بررسی شود.

عظمتی، انتخابات را یک عرصه سیاسی تاثیرگذار در کشور نامید و بیان داشت: انتخابات در تعیین سرنوشت ملت باید رقم بخورد.

وی، یادآور شد: پای آرمان‌های انقلاب خود هستیم و دشمن با دیدن حضور پرشور مردم بسیاری از توطئه‌های آن نقش بر آب و از هدف خود منصرف می‌شود.

فرماندار رشت اضافه کرد: از 506 صندوق صندوق اخذ رأی در رشت، تعداد 226 صندوق ثابت شهری، شش صندوق سیار شهری، 259 صندوق ثابت روستایی و 15 صندوق سیار روستایی هستند.

وی، ابراز داشت: در شهر رشت تعداد 201 شعبه اخذ رای، خمام 44 شعبه اخذ رٱی، خشکبیجار 36 شعبه اخذ رٱی، لشت‌نشا 50 شعبه اخذ رٱی، کوچصفهان 55 شعبه اخذ رٱی، سنگر 57 شعبه اخذ رٱی و بخش مرکزی شهرستان 63 شعبه اخذ رٱی آماده دریافت آرای مردم هستند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول