اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی 38 اختراع به ثبت رسانده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی امسال بیش از 38 مورد اختراع را در مجامع علمی معتبر به ثبت رسانده و در مرحله کاربردی کردن آن است.

دانشگاه محقق اردبیلی 38 اختراع به ثبت رسانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای معاونان و گرد‌همایی پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت خدمتگزار به حوزه علم و حمایت از پژوهشگران، محققان و متخصصان رشد علمی با توسعه زیرساخت‌هایی همچون مراکز رشد، کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تولید فناوری‌های جدید توسط بخش خصوصی رونق گرفته به طوری که یک افزایش خوبی را در ارتقای شاخص‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های استان شاهد هستیم.

وی با اعلام اینکه سهم استان اردبیل از تولید علم دو درصد کل تولیدات کشور است، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم برای حرکت روبه رشد در کنار ارتقای وضعیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، جذب هیئت علمی مجرب و متخصص، توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و گسترش بازارهای جذب نیروهای متخصص در تلاش هستیم تا با پشتوانه منابع انسانی جوان بتوانیم امر توسعه واقعی را رقم بزنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: دانشگاه محقق اردبیلی در توسعه و رونق دادن به رشته‌های تحصیلات تکمیلی و همچنین جذب دانشجویان متبحر و متخصص در رشته‌های مختلف به مراکز رشد و فناوری‌های جدید سعی کرده است نقش خود را به خوبی در حوزه پیشرفت‌های علمی انجام دهد به طوری که با همین روند می‌تواند به بسیاری از اهداف و مقاصد پیش‌بینی شده رسید.

گنجی بیان داشت: موفقیت کشورمان در کسب رتبه اول علمی منطقه قبل از تعهد سال 1404 به عنوان چشم‌انداز نظام قابل تحسین است به گونه‌ای که کشورمان در یک جهش واقعی بر اساس اعلام منابع معتبر و موثق دنیا از تولید 18 هزار مقاله به 21 هزار مقاله پژوهشی و کاربردی دست یافته است.

این مسئول اظهار داشت: در همین ارتباط دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاه‌های برتر دنیاست به طوری که توانسته‌ایم با تجهیز مراکز متعدد تحقیقاتی و پژوهشی خود یک وضعیت رو به جلو را زمینه‌ساز شویم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی این دانشگاه را جزو دانشگاه‌های برتر کشور، منطقه و دنیا اعلام کرد و یادآور شد: ما در هدف‌گذاری خود سعی می‌کنیم تا پایان برنامه پنجم جزو 10 دانشگاه برتر کشور و 50 دانشگاه برتر منطقه باشیم که این امر دور از دسترس نیست.

گنجی خاطرنشان کرد: ما با جذب اساتید مجرب که جزو بهترین اساتید کشور هستند شاهد حرکت رو به رشد علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های کشور بودیم به طوری که 15 نفر از اعضای هیئت علمی مجرب و تازه‌ نفس جذب دانشگاه محقق اردبیلی شده است.

این مسئول در ادامه از ثبت 38 اختراع این دانشگاه و کاربردی شدن آنها در سطح استانی و منطقه‌ای خبر داد و گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش از این اختراعات رونمایی شد که ما در صدد کاربردی کردن و به مرحله تولید انبوه رساندن این اختراعات و اکتشافات هستیم که با همکاری خوب مراکز رشد و فناوری این کار در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در همین ارتباط مراکز رشد و فناوری استان اردبیل در دو سال اخیر رتبه برتر را به دست آورده و قادر شده بسیاری از ایده‌ها و تفکرات کار‌آفرینی را به مرحله عملیاتی و شکل اجرایی برساند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول