اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 212

جمشیدی: مجلس باید ماهیت انقلاب اسلامی داشته باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: مجلس تراز انقلاب باید جوهره و ماهیت انقلاب اسلامی داشته باشد و گفتمان و مکتب امام پیشینه او باشد.

جمشیدی: مجلس باید ماهیت انقلاب اسلامی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی صبح امروز در حاشیه جلسه با اعضای ستاد انتخابات استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: فرامین رهبر باید در دستور کار این مجلس باشد و مجلسی که با سرلوحه قرار دادن این مولفه‌ها که شاکله نظام اسلامی است به وظایف قانونی خود می‌پردازد، قطعأ در تراز با انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی ضمن اشاره به نمایندگان مجلس تصریح کرد: نمایندگان اشخاص، افراد و مصادیقی هستند که ویژگی‌های شخصی دارند که با توجه به آن باید پایگاه و مدافع اسلام و نظام اسلامی و معتقد به قانون اساسی و مبانی اسلام ناب محمدی هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان تعبیرات امام در خصوص «اصل مترقی ولایت فقیه» خاطرنشان کرد: اگر امروز، مخالفان و مستکبران از مردم و شاکله حکومت و حاکمیت هراس دارند، اساسأ به خاطر حضور اصل مترقی ولایت فقیه است چون جایگاه و منصب ولایت فقیه، جایگاه استکبارستیزی می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان افزود: با توجه به این اصل، نماینده تراز انقلاب اسلامی باید التزام عملی به اصل ولایت فقیه داشته باشد، مردمی و ساده‌زیست باشد، نیازهای مردم را بداند و بتواند نیازمندی‌های مردم را طبقه‌بندی و برآورده کند.

جمشیدی با اشاره به سخن امام علی (ع) که فرمودند «کسی که آگاه به عصر و زمان خود باشد، دچار لغزش نمی‌شود»، خاطرنشان کرد: نماینده کسی است که می‌خواهد در خانه ملت و با تکیه بر پشتوانه مردمی، قانون تصویب کند که بر اساس آن به مردم خدمت کند، در مقابل مستکبران بایستد و مملکت خود را از آسیب‌ها و تهدیدها نجات دهد.

وی ادامه داد: حال با توجه به این حساسیت‌ها، این نماینده باید دارای بینش عمیق سیاسی، اعتقادی و عقیدتی بوده و در کنار اعتقاد به باورهای دینی، بدان پایبند باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه نماینده هم باید حامل مبانی باشد و هم عامل آن تصریح کرد: یک نماینده، در این صورت و با برخورداری از ویژگی آگاهی از زمان و مکان می‌تواند به مردم خدمت کند و در این صورت نیز ما می‌توانیم به این نماینده بگوییم نماینده تراز انقلابی و به مجلس متشکل از این نمایندگان بگوییم مجلس تراز انقلابی.

جمشیدی با مهم دانستن رعایت اصل بصیرت در انتخابات و تعبیر امیر مومنان در این خصوص که فرمودند «بصیرت، هوشیاری و بینش درونی است و بصیرت داشتن، مهم‌تر از چشم سر داشتن است» افزود: نظامی که مبتنی بر مردم است، پس بنابراین مردمش باید بصیر بوده و بینایی درون داشته باشند و هر چیزی را بلافاصله نپذیرفته و تسلیم نشوند.

وی اذعان داشت: این مردم باید به تحقیقات و پژوهش پرداخته و با عبرت از حوادث تاریخ و پیشینه خود، دست به تصمیم و انتخاب منطقی و عقلانی بزنند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول