اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی استان اصفهان خبر داد:

حضور 50 رشته صنایع‌دستی اصفهان برای دریافت مهر اصالت یونسکو

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: هم‌زمان با برگزاری رقابت‌های داوری منطقه‌ای مهر اصالت یونسکو استان‌های منطقه مرکز کشور، 50 رشته از صنایع‌دستی اصفهان حضور می‌یابند.

حضور 50 رشته صنایع‌دستی اصفهان برای دریافت مهر اصالت یونسکو
احمد ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه صنایع دستی اصفهان در دوره‌های پیشین داوری‌های بین‌المللی دریافت مهر اصالت یونسکو بیشترین نشان‌ها را از بین استان‌های کشور از آن خود کرده‌اند، اظهار داشت: در داوری‌های سال گذشته 30 اثر برجسته صنایع‌دستی استان اصفهان موفق به دریافت نشان اصالت شد و در مجموع تاکنون 54 اثر از صنایع دستی اصفهان این نشان ارزشمند را کسب کرده‌اند.
وی با اعلام این خبر که داوری‌های منطقه‌‌ای مهر اصالت یونسکو استان‌های منطقه مرکز کشور، پنجم دی ماه در استان اصفهان برگزار می‌شود، افزود: تاکنون داوری‌های منطقه‌ای دریافت مهر اصالت ویژه، غرب و شمال کشور با حضور استان‌های مختلف برگزار شده است.
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: در داوری‌های منطقه‌‌ای مهر اصالت یونسکو استان‌های منطقه مرکز کشور، شامل مرکزی، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قم و یزد حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که داوری‌های مهر اصالت یونسکو صنایع دستی در سطح منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: معاونت‌های استانی صنایع دستی، در سطح استان خود پیش از شرکت آثار داوری‌های اولیه‌ای را انجام می‌دهند.
ادیب یادآور شد: آثار برگزیده پس از داوری در سطح منطقه‌ای برای معاونت صنایع‌دستی کشور ارسال می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان آثار برای حضور در داوری‌های منطقه مرکز کشور به اصفهان رسیده است، بیان داشت: در حال حاضر استان‌های مرکزی کشور، در حال جمع‌آوری آثار خود هستند و اصفهان نیز بیش از 50 اثر ارزشمند صنایع دستی را آماده شرکت در این رقابت‌ها کرده است.
انتهای پیام/م30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول