اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هماهنگ‌ کننده حامیان گفتمان عدالت:

اصلاح ساختار اداری کشور دغدغه مجلس باشد

خبرگزاری فارس: مسئول هماهنگ‌ کننده حامیان گفتمان عدالت انقلاب اسلامی گفت: اصلاح ساختار اداری کشور دغدغه مجلس باشد.

اصلاح ساختار اداری کشور دغدغه مجلس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مصطفی ناصری در نشست خبری ستاد انتخاباتی حامیان گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: پس از وقوع انقلاب اسلامی، برخی جریان‌های سیاسی از اهداف انقلاب غافل شدند و این در حالی است که مطابق اصول انقلابی، اسلام باید در تمام ابعاد نظام از جمله اقتصاد کشور نیز پیاده شود.

وی افزود: اصول اقتصادی در قانون اساسی ما وجود دارد اما در طی این سال‌ها نادیده گرفته شده است.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های کاندیداهای گفتمان عدالت اسلامی با دیگر افراد در این است که آنها آرمان‌گرا هستند و مدینه فاضله‌ای در ذهن خود دارند که سبب می‌شود هیچ‌گاه از وضع موجود راضی نباشند و همیشه در حال فعالیت برای تغییر وضع موجود به وضعیتی بهتر باشند.

وی ادامه داد: بالاترین آرمان برای ما فراهم کردن زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) است و در این راه ایجاد عدالت و استقلال در راستای رسیدن به کمال امنیت انسانی و تأمین رفاه اجتماعی مهم است.

ناصری با اشاره به اینکه هدف ما رسیدن به قدرت نیست، تصریح کرد: قصد ما بهبود وضعیت موجود در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی است، چرا که حیات انقلاب وابستگی تامی با حرکت رو به جلوی آن دارد.

وی اضافه کرد: انقلاب شبیه رودخانه درخشانی است که هر چه از صخره‌ها بگذرد با طراوت‌تر می‌شود، اما اگر متوقف شود از میان می‌رود.

مسئول هماهنگ‌ کننده حامیان گفتمان عدالت انقلاب اسلامی تأکید کرد: بسیاری از انقلاب‌هایی که در جهان رخ داد و از میان رفت به علت این بود که به محدوده جغرافیایی خود محدود شده بود، لفظ جمهوری اسلامی نیز در مرز جغرافیایی معنا می‌دهد، اما انقلاب مرز نمی‌شناسد و هرگز متوقف نمی‌شود، بلکه در هر محدوده جغرافیایی گسترش می‌یابد.

وی تقوا و ایمان را از جمله شروط اصلی کاندیدها دانست و گفت: ما پیرو هیچ حزبی نیستیم، بلکه خود را از پیروان راه امام و انقلاب می‌دانیم و بر این نکته نیز تأکید داریم که کاندیداها از تخریب چهره‌های دیگر کاندیداها بپرهیزند.

ناصری با اشاره به اینکه مجلس از اواخر دهه شصت به بعد کم کم عملکرد ضعیفی در بحث نظارت بر قوانین پیدا کرد، گفت: مجلس اول و دوم قوی بودند، اما از سال 68 به بعد مجلس در کارهای اجرایی وارد شد که این موضوع از جمله علل ضعیف شدن مجلس است.

وی اضافه کرد: هر جایی که درباره قانونی به صورت سلیقه‌ای عمل شود نشانه ضعیف بودن آن قانون است و سستی قانون می‌تواند منجر به سلب فرصت‌های عادلانه برای همه شود.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک قانون عادلانه ممکن است سال بعد دیگر عادلانه نباشد، بنابراین به روز کردن قوانین از مهم‌ترین اقدام‌های مجلس نهم باید باشد.

وی افزود: نماینده مجلس باید دولت را در انتخاب استاندار، فرماندار و مسئول اجرایی آزاد بگذارد و خود تنها نظاره کند، چرا که کار یک نماینده مجلس در قانون‌گذاری و نظارت به تنهایی بسیار مهم است و ساختار مجلس در این زمینه باید اصلاح شود.

ناصری با بیان اینکه اجرای عدالت در جامعه کار سختی است، تأکید کرد: به گفته رهبری فقر و تبعیض در جامعه وجود دارد، اما اجرای عدالت در جامعه سبب می‌شود دست تعدادی از افراد از بیت‌المال کوتاه شود و اجرای آن به نوعی فداکاری می‌طلبد، چرا که کانون‌های ثروت و قدرت نمی‌خواهند عدالت اجرایی شود.

وی ادامه داد: هدفمند کردن یارانه‌ها حرکت در راستای ایجاد فرصت عادلانه برای همه در استفاده از یارانه‌ها بود، اما در راه اجرای آن کارشکنی‌هایی صورت گرفت که بخشی از آن به عهده مجلس بود.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پیش از روی کار آمدن دولت دهم برنامه‌ریزی برای تقسیم بودجه‌ کلان کشور از بالا به پایین بود، به این معنا که از شهرهای بزرگ آغاز می‌شد و در نهایت برای شهرهای کوچک چیزی باقی نمی‌ماند، اما از دولت دهم این موضوع برعکس شده و تحول بزرگی در مناطق محروم ایجاد شد.

وی تصریح کرد: برخلاف برخی جریان‌ها در کشور که همگی بر علیه دولت تبلیغ می‌کنند، رهبر معظم انقلاب مرتب از دولت دفاع کرده‌اند، چرا که فضای گفتمان عدالت در دولت مطابق با فضای گفتمان امام است.

ناصری با بیان اینکه عدالت با شروع انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت: از سال 68 تا دولت های فعلی، عدالت در جامعه ضعیف شد، اما با روی کار آمدن دولت دهم بار دیگر عدالت انقلاب اسلامی در جامعه احیاء شد.

وی افزود: البته نقدهای بسیاری بر دولت وارد است، اما این موضع سبب نمی‌شود به طور کلی نکات مثبت آن را نادیده بگیریم.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی مجلس را تریبونی عمومی برای فریاد عدالت و تمام ایده‌های انسانی دانسته و بیان داشت: حتی اگر فردی در مجلس دارای ایده‌های مناسب اما تنها باشد، می‌تواند از تریبون مجلس صدای خود را به گوش همه برساند و در راه اهداف والای خود از افکار عمومی کمک بگیرد و شواهد زیادی از کارا بودن این موضع در مجلس‌های مختلف شاهد بودیم.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول