اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد/

گذری بر وعده کاندیداها در یزد/ مردم برای مردان عمل به میدان می‌آیند

خبرگزاری فارس: ساعت‌های پایانی انتخابات کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس در یزد است و نامزدها آخرین توان خود را برای جذب رای مردم به کار گرفته‌اند.

گذری بر وعده کاندیداها در یزد/ مردم برای مردان عمل به میدان می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، وعده و وعید دادن یکی از مواردی است که در تبلیغات انتخاباتی مرسوم است و تعداد زیادی از نمایندگان خود را مرد عرصه‌های عمل به وعده‌ها می‌دانند بر همین اساس بر آن پافشاری دارند.

برخی وعده‌ها عملی و در توان و مسئولیت نمایندگان است اما برخی دیگر از وعده‌ها دور از ذهن و خارج از حیطه مسئولیتی یک نماینده مجلس است.

 

* گذری بر نامزدها و عده‌ها

محمدصالح جوکار، نامزد حوزه انتخاباتی یزد و صدوق از کاندیداهای اصولگراست و اقبال زیادی در این انتخابات دارد.

جوکار هم مانند همه نامزدها، ایده‌ها و اهداف و برنامه‌هایش را مطرح کرده و مردم به طور قطع با نگاهی بر این وعده‌ها، رای خود را به نام وی ثبت خواهند کرد.

 

* پیگیری مسئله آب اولویت اصلی جوکار

جوکار پیگیری مسئله آب یزد به عنوان حیاتی‌ترین دغدغه مردم و مسئولان استان در اولویت برنامه‌های خود دارد و اعلام کرده برای حل مشکلات قانونی مربوط به مسئله انتقال آب به یزد تلاش خواهد کرد.

تلاش برای فراگیر شدن قانون بیمه‌های خدمات درمانی و تامین اجتماعی برای همه اقشار با تاکید بر مشاغل آزاد به ویژه کارگران، شاغلان در صنعت ساختمان، و زنان خانه‌دار به ویژه زنان سرپرست خانوار نیز از دیگر وعده‌های جوکار به مردم یزد است.

حمایت قانونی برای تحقق توسعه پایدار صنعتی استان یزد به منظور غنی‌سازی و پایدارسازی وضعیت اشتغال و ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید و جلب سرمایه‌های داخل و خارج استان در صنعت در کنار حمایت و احیای و تجاری‌سازی صنایع دستی و بومی استان نیز از دیگر وعده‌هایی است که این کاندیدای اصولگرا به مردم یزد و صندوق داده است.

جوکار همچنین برای زمینه‌سازی توسعه بهره‌برداری از معادن به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان در ایجاد اشتغال و تولید ارزش افزوده با جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اولویت‌دهی به امور مربوط به جوانان از جمله اشتغال، ازدواج، مسکن، آموزش و پرورش و اوقات فراغت و ... را از دیگر برنامه‌های برای مردم یزد اعلام کرده و با شعار "پروا مکن بشتاب، همت چاره‌ساز است" وارد میدان شده است.

 

* اعظم گلابگیریان و تدوین نظام صنفی برای بانوان

اعظم گلابگیریان که کاندیدایی مستقل از معدود کاندیداهای بانوی استان یزد است، وکیل پایه یک دادگستری و نیرویی جوان است.

وی نیز وعده‌هایی به مردم یزد داده که از آن جمله می‌توان به ایجاد نظام صنفی بانوان در تمام رشته‌ها اشاره کرد.

تلاش برای توسعه امنیت فردی و اجتماعی در جامعه، توجه ویژه به جامعه کارگری شهرستان‌های یزد و صدوق به ویژه خواهران، پیگیری احقاق حقوق کارگران خدماتی، پیگیری بودجه در سطح کلان برای مبارزه با بیابان‌زایی و جلوگیری از شن‌های روان، افزایش بهره‌وری در صنایع و معادن موجود، کمک به استقرار صنعت پاک به نحو صحیح در استان و ... نیز از دیگر وعده‌هایی است که این نامزد انتخاباتی به مردم یزد و صدوق داده است.

گلابگیریان البته برنامه‌هایی نیز در سطح کلان و کشوری دارد که از آن جمله می‌توان به جابجایی پایتخت و اصلاح نظام اداری و واگذاری امور استان‌ها به خودشان اشاره کرد!!

 

*علی‌اکبر آرامون

علی‌اکبر آرامون کاندیدای مستقل مردم یزد و صدوق نیز در اغلب برشورهای تبلیغاتی خود به ذکر سوابق اجرایی و مدیریتی همچنین اعلام تحصیلات دانشگاهی خود بسنده کرده و کمتر به ارائه برنامه‌ها و وعده و وعیدها پرداخته است.

آرامون اما شعاری قابل توجه و تامل برگزیده است: "یزد تشنه توجه و مدیریت"

 

* حجت‌الاسلام ابویی به دنبال آینده‌ای ساختنی نه یافتنی

ابویی از جمله کاندیداهایی است انتخاب برتر را در برگزیدن نامزدی هوشیارتر و نماینده‌ای دلسوزتر می‌داند.

این استاد دانشگاه، معتقد است که آینده ساختی است، یافتنی نیست بر همین اساس اعلام کرده رای به او تغییر روش‌ها، فرآیندها و ساختارها را به دنبال دارد و با این انتخاب کاری کارستان برای یزد و ایران انجام خواهد شد!

برخی ایده‌ها و شعارهای این نامزد مستقل در یزد و صدوق این است که: تا رنج‌های تامین معاش از دوش طبقات محروم به ویژه کارگران، فرهنگیان، رانندگان، کارمندان، کشاورزان و اصناف متوسط و ضعیف برداشته نشود، تا کرامت انسانی و عزت نفس شهروندی توام با رفاه عمومی برآورده نشود، تا یزد در جایگاه اول تا سوم دیابت، سرطان، حمله‌های قلبی و آلودگی‌های زیست محیطی باشد و ...، مدعی تحقق عدالت نیستیم.

 

* حجت‌الاسلام سیدمحمود وزیری؛ مستقل، مردمی، مدافع قانون

سید محمود وزیری از نوادگان سیدمحمدحسین وزیری عالم شهیر و خطیب تواناست.

وی نیز از کاندیداهایی است که کمتر به اعلام برنامه‌های خود پرداخته اما شعار مردمی بودن و دفاع از قانون را برای خود برگزیده و وی نیز به واسطه شهرت خانوادگی در یزد، اقبال خوبی در میان مردم این دیار دارد.

 

* وزیری هامانه و دغدغه‌های نفتی

وزیری هامانه که زمانی کوتاه در دولت نهم سرپرستی وزارت نفت را بر عهده داشت، به واسطه این مسئولیت همچنین تحصیلات دانشگاهی مرتبط، دغدغه‌هایی از جنس نفت دارد.

وزیری هامانه معتقد است، اگر مشکل نفت حل شود، مشکلات در همه طبقات جامعه و در همه بخش‌ها از فرهنگی و آموزشی و اقتصادی گرفته تا اجتماعی و امنیتی و ... حل می‌شود.

 

* شمارش معکوس آغاز شد....

این شعارها و این برنامه‌ها تنها گوشه‌ای از هزاران برنامه‌ و امیدی است که کاندیداهای مجلس نهم در حوزه‌های انتخابیه مختلف در استان یزد به مردم داده‌اند.

مردم نیز گرچه در وهله اول برای دفاع از نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه وارد میدان انتخاب می‌شوند اما به طور قطع وعده‌های مسئولان نیز در حضور و انتخاب آنها موثر است.

مردم یزد، 12 اسفند برای مردان و زنانی به میدان می‌آیند که امید است در میان صدها گفته خود، نیم کرداری داشته باشند و در عرصه عمل نیز روسفید بیرون بیایند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول