اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از اعضای لشگر 17 علی بن ابی طالب(ع):

دشمنی با سوریه برای انتقام گیری از ایران و حزب الله است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حضور مردم در انتخابات گفت: در هیچ زمانی از تاریخ سراغ نداریم که اسلام این‌قدر دشمن داشته باشد. رهبری آیت الله خامنه ای بی نظیر است.

دشمنی با سوریه برای انتقام گیری از ایران و حزب الله است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار جمعی از خانواده‌های پایوران لشکر 17علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به وضعیت فعلی کشور اظهار داشت: در زمانی زندگی می‌کنیم که متفاوت با زمان‌های قبلی است و نسل جدید ما برداشتی از شرایط اجتماعی ندارد که این خود معلول عدم اطلاع‌رسانی از گذشته است و گمان می‌کنند همیشه وضع به همین منوال است.

وی با تاکید بر مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: هنوز سی و چند سال از آغاز انقلاب نگذشته است اما حوادث مختلفی در کشور اتفاق افتاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما در شرایطی بودیم که رئیس جمهور منتخب مردم عملا برخلاف اسلام، امام و مصالح مملکت اقدام کرد و حتی در ریخته شدن خون صدها شهید بی‌گناه شریک بود.

وی با بیان اینکه مردم هرچند این رئیس جمهور را انتخاب کردند اما او را نشناخته و فریب ظاهر او را خوردند گفت: این حوادث کم نبود؛ نمی‌شد گفت تقلب شده است و وی با تقلب سر کار آمده است چون تقلبی در کار نبود بلکه عدم شناخت بود و پس از آن هم حوادثی اتفاق افتاد که بعدها فهمیدیم اشتباه کردیم.

مصباح یزدی بر درس‌گیری از گذشته تاکید کرد و افزود: ضمن درس‌گیری از گذشته نباید اشتباهاتمان را تکرار کنیم و نیز نباید فریب ظواهر و تبلیغات گمراه کننده را بخوریم بلکه به کسی که درد دین، درد مردم و درد انقلاب را دارد رای دهید تا به مردم خدمت صادقانه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه زمان حاضر ویژگی‌های مثبت و منفی بسیاری دارد گفت: در هیچ زمانی از تاریخ سراغ نداریم که اسلام این‌قدر دشمن داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به وقایع پس از انقلاب اسلامی به ویژه جنگ تحمیلی ابراز کرد: تمام قدرتمندان جهان دست به دست هم دادند تا نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورند و این در تاریخ بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه در بین کشورهای عربی اسلامی، تنها سوریه است که با ایران رابطه خوبی دارد، گفت: امروز برخی کشورها جدی‌تر از کفار شده‌اند و برای کوبیدن سوریه متحد شده‌اند و این به دلیل آن است که سوریه پل ارتباطی ایران با لبنان و فلسطین است و بنابراین کوبیدن سوریه، کوبیدن ایران است.

مصباح یزدی تصریح کرد: این مبارزاتی که علیه سوریه انجام می‌شود در واقع انتقام از ایران و جنگ 33 روزه لبنان است و وقتی دیدند نمی‌توانند با ایران بجنگند سعی کردند پر و بال آن را بشکنند و برای جلوگیری از نفوذ ایران در کشورهای اسلامی تنها راه‌حل را از بین بردن سوریه دیدند.

وی ادامه داد: کشورهایی که مفهوم دموکراسی را نمی‌دانند، می‌گویند چرا در سوریه، دموکراسی نیست؟ ما می‌گوئیم اگر نداشتن دموکراسی عیب است چرا آن را در کشور خود اجرا نمی‌کنید؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این زمانه، نکات مثبتی هم دارد که به خاطر آن باید شکرگزار خدا بود، افزود: در هیچ زمانی، هیچ رهبری مانند امام خمینی(ره) نبوده که مورد احترام دوست و دشمن باشد.

وی افزود: شخصیتی که سیدحسن نصرالله در کشورهای عربی دارد در هیچ زمانی نظیر نداشته است و اینها نجات بخش اسلام از چنگال استعمار و استکبار بودند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بی‌نظیر خواندن رهبری آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد: تقریبا همه دولتمردان ما به این نتیجه رسیده بودند که در مورد انرژی هسته‌ای باید با آمریکایی‌ها ساخت و روز به روز عقب نشینی می‌کردند، اما مقام معظم رهبری مقاومت می‌کردند تا اینکه دولتی همسو با نظرات ایشان در این راستا روی کار آمد و ما امروز به اینجا رسیدیم.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول