اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ایام نوروز

احیای مسیر مسافری بندر باهنر به بندر بهمن قشم

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از احیای مسیر دریایی مسافری بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر بهمن در قشم خبر داد.

احیای مسیر مسافری بندر باهنر به بندر بهمن قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس علی اکبر صفایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمرکز بنادر در ایام نوروزی در محورهای دریای مسافری بنادر باهنر به بهمن، ذاکری به حقانی، حقانی به هرمز، لنگه به کیش، چارک به کیش، آفتاب به کیش و پهل به لافت خواهد بود و در این راستا تمام امکانات موجود را برای نظارت و ارتقا ایمنی به کار خواهد گرفت.

وی از راه‌اندازی و احیا خط مسافری دریایی بندر باهنر به بندر بهمن در قشم خبر داد و اظهار داشت: فعالیت و حمل مسافر در این خط ابتدا با دو شناور با گنجایش حمل بیش از 100 نفر آغاز می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه این خط می‌تواند در ایام نوروز گزینه‌ای مناسب برای انتقال سریع مسافران بندر حقانی به مقصد قشم باشد، ادامه داد: با همکاری و مساعدت شهرداری دو دستگاه اتوبوس مجهز در راستای انتقال مسافران از بندر حقانی به بندر شهید باهنر در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول برابر با تقاضا برای استفاده از خط مسافری مذکور تعداد شناورها نیز در این مسیر افزایش پیدا می‌کند که در همین راستا طی تعطیلات نوروز علاوه بر دو شناور مذکور چندین شناور دیگر نیز به این خط اضافه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به خطوط مسافری دریایی یاد شده افزود: در بنادر مبدا و مقصد مسافری تحت پوشش اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان تمام امکانات و تسهیلات مورد نیاز برای نوروز در حال مهیا شدن و یا مهیا شده است.

صفایی یادآور شد: حضور و استقرار افسران کنترل و بازرسی بنادر استان در تمام مجموعه‌های بنادر مسافری از جمله محورهای مهم طرح نوروزی است.

وی اضافه کرد: همچنین طی طرح دریایی نوروزی امداد و نجات نیز با گماردن شناورهایی در مسیرهای مذکور در راستای ارتقای هر چه بیشتر ایمنی شناورهای مسافری و مسافران گام خواهیم برداشت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه تعداد شش شناور ناجی متعلق به بنادر و دریانوردی در مسیرها به طور شبانه روزی آماده کمک رسانی و حضور در سوانح احتمالی هستند، گفت: در ایام نوروز همچنین شناورهای مربوط به سازمان‌هایی همانند هلال احمر، نیروی دریایی ارتش و سپاه نیز در امر ایمنی در مسیرها به کمک شناورهای بنادر می‌آیند.

به گفته صفایی در حال حاضر 110 شناور با گنجایش بیش از 14 هزار صندلی برای هر نوبت سفر دریایی در مسیرهای دریایی استان پیش بینی شده است.

وی همچنین از الحاق چند شناور کاتامارون جدید به ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی بندرعباس به قشم طی تعطیلات نوروز خبر داد.

صفایی با بیان اینکه مسیرهای منتهی به قشم از شلوغ‌ترین مسیرهای دریایی کشور است، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود طی ایام نوروز بیش از ۲ میلیون نفر به وسیله ناوگان مسافری دریایی به مقصد بنادر و جزایر استان جابجا شوند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول