اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی:

معضل بزرگ شهر قم بیکاری جوانان است

خبرگزاری فارس: کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اساسی امروز شهر قم مسائل فرهنگی نیست، بلکه مسئله بیکاری جوانان است که موجب آسیب‌های بسیار شده است.

معضل بزرگ شهر قم بیکاری جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محسن عابدینی‌پور سه‌شنبه شب در نشست انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس نهم که از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در تالار مفید این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: شهر قم قبل از انقلاب در محاصره امنیتی و اطلاعاتی طاغوت بود و این موضوع سبب شد در عمل هیچ توسعه و رونق اقتصادی در این شهر اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت پس از انقلاب اتفاقات ویژه‌ای در این شهر به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد شهر قم شکل بگیرد.

شهردار سابق قم ابراز داشت: وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) که سبب توسعه شهر قم در طول تاریخ شده، مسجد مقدس جمکران که هر هفته میزبان مردم از تمام نقاط کشور است، وجود حوزه علمیه و مراجع و پایگاه انقلاب اسلامی بودن، از شهر قم چهره ویژه‌ای ساخته که انتظار می‌رفت موجب توسعه و توجه به این شهر شود.

وی یادآور شد: انتظار مردم قم و زائرین این شهر این بود که پس از انقلاب در این شهر رشد قابل توجهی اتفاق بیفتد اما در دوره‌های مختلف انقلاب نسبت به شهر قم بی‌توجهی شد.

عابدینی‌پور گفت: به عنوان مثال شهر قم از دیرباز مشکل آب شیرین داشته که در طول دو دهه ابتدای انقلاب فعالیت موثری برای رفع این مشکل و کیفیت بخشیدن به آب قم انجام نشد.

وی افزود: شهر قم محرومیت‌های چشمگیری دارد و به پیشرفت‌ شهرهای دیگر که حتی مرکز استان هم نیستند، نرسیده است.

شهردار سابق قم با اشاره به اینکه خانواده‌ای در قم نیست که حداقل یک بیکار نداشته باشد گفت: همین معضل بیکاری است که سبب بروز مشکلات فرهنگی متعدد شده و موجب می‌شود آمار طلاق در شهر قم از متوسط کشور بالاتر باشد.

وی عدم حضور نمایندگان شهر قم در کمیسیون‌های تصمیم‌گیر و پول‌ساز مجلس مانند کمیسیون عمران، برنامه و بودجه و یا کمیسیون انرژی را از موارد مؤثر در عقب‌ماندگی شهر قم دانست و افزود: نمایندگانی که از شهر قم به مجلس راه پیدا کردند شخصیت‌های وزینی بوده‌اند که هر کدام نسبت به نیمی از مجلس سنگینی می‌کردند اما عملا تا امروز قم نتوانسته در مجلس شورای اسلامی به حق خود برسد.

عابدینی‌پور ادامه داد: باید شهر قم را به جایگاه شایسته‌ای برسانیم تا پایگاه جهان تشیع در جهان و مورد توجه همه مسلمانان قرار گیرد، اما باید بدانیم که اگر بخواهیم طبق روال گذشته حاکم بر این شهر حرکت کنیم، به آن جایگاه شایسته و در خور شأن شهر قم نمی‌رسیم.

وی یادآور شد: سال‌هاست که در مراکز علوم دینی شهر قم، تعداد زیادی طلبه از نقاط مختلف ایران و جهان، کسب علم کرده و به عنوان مبلغ، قاضی و ... به نقاط مختلف کشور و حتی نقاط مختلف جهان رفته و خدمات علمی، فرهنگی و فکری را به بیرون از قم و به شهرهای خود می‌برند و این نشان می‌دهد خدمت قم به تمام شهرهای ایران است.

کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نماینده مردم در مجلس باید آزادمنش باشد، یعنی وابسته به دیگران نباشد، همچنین نماینده باید تقوای سیاسی داشته باشد، نه اینکه سیاست‌باز باشد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی شهر قم مسائل فرهنگی نیست افزود: مشکل نخست قم و کشور امروز بیکاری است که سبب آفات بسیاری در جامعه شده است.

عابدینی‌پور با بیان اینکه در عرصه سیاست باید متعادل رفتار کرد، افزود: مدیران کشور پس از انقلاب اگر به جای پرداختن به فعالیت‌های سیاسی به مسائل اقتصادی توجه می‌کردند، امروز حتی موقعیت کشور از لحاظ سیاسی در رتبه بالاتری بود.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول