اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مجلس نهم در شرق هرمزگان:

بیکاری بزرگترین مشکل شرق هرمزگان است

خبرگزاری فارس: کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد گفت: بالا بودن نرخ بیکاری بزرگترین مشکل شرق هرمزگان است.

بیکاری بزرگترین مشکل شرق هرمزگان است

حسین رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب، اظهار داشت: برای مهار معضل بیکاری و رونق و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال توسعه بخش کشاورزی و تکمیل حلقه‌های مفقوده در بخش کشاورزی که شامل صنایع بسته بندی و نگهداری و صنایع تبدیلی و صادرات محصولات کشاورزی باید با جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی با بیان این که بهره شرق هرمزگان از مشاغل صنعتی کم و ناچیز و حتی نزدیک به صفر است، افزود: استقرار صنایع در حوزه شرق استان از برنامه‌های تدوین شده بنده است.

رئیسی که در دولت نهم و دهم فرماندار شهرستان میناب نیز بوده است، با اشاره به برخی مصوبات هیئت دولت در شرق هرمزگان، ادامه داد: مصوباتی که دولت در زمینه صنایع در منطقه دارد باید اجرایی شود تا زمینه اشتغال در بحث صنعت فراهم شود.

وی بیان کرد: مجتمع پتروشیمی، پودر آلومینا و فولاد که اکنون در حال مطالعه است از مهمترین پروژه‌های مصوبی است که دولت در منطقه دارد و اجرایی شدن آنها نیازمند تلاش و پیگیری است.

کاندیدای مجلس نهم در شرق هرمزگان با تشریح برنامه‌های خود ابراز کرد: شناسایی ظرفیت‌های معدنی موجود در منطقه و بهره برداری از آنها و استقرار صنایع متناسب با معادن برای ارزش افزوده بیشتر در این بخش از برنامه‌های مدنظر است.

فرماندار سابق میناب در ادامه بیان کرد: در حوزه فرهنگ و آموزش در کنار پیگیری برای توسعه مراکز آموزش عالی و توسعه رشته‌ها در منطقه، گسترش و توسعه تحصیلات تکمیلی و فراهم کردن امکان تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیز از برنامه‌هاست.

رئیسی اضافه کرد: جذب نیروهای بومی به عنوان هیئت‌های علمی در موسسات آموزش عالی، استفاده از توان بومی‌های منطقه در مدیریت‌های شهرستانی و استانی و ارتقا نیروهای توانمند بومی در سطوح ملی هم از برنامه‌هاست.

وی با اشاره به وجود برخی اختلافات و مناقشات گروهی اذعان داشت: منابع انسانی منطقه مفید و در حدی است که جوانان و نخبگان فراوانی وجود دارد ولی بعضی مشکلات سبب شده تا جامعه ما همواره از بخشی از ظرفیت انسانی و توان مدیریتی خود محروم بماند که با انسجام، اتحاد و همدلی در میان نیروهای فعال می‌شود از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

این نامزد انتخاباتی افزود: مشکلات جوانان در حوزه ورزش، اشتغال، مسکن و ازدواج به طور خاص و ویژه در برنامه‌هایش قرار دارد و در صورت موفقیت در انتخابات پیگیر آنها می‌شود.

وی در ادامه ابراز داشت: توسعه اماکن ورزشی به ویژه در بخش بانوان که سهم اندکی از فضاهای ورزشی دارند برای بروز استعدادهای ورزشی نیز در برنامه‌هاست.

رئیسی گفت: ضمن توجه به توسعه ورزش، توسعه ورزش تخصصی و پرورش استعدادهای خاص در زمینه‌های مختلف ورزشی مدنظر قرار دارد تا در سطح قهرمانی نیز توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود شکوفا و به منصه ظهور برسد و افتخاری برای منطقه باشند.

وی با بیان این که بیشترین بضاعت هنری استان متعلق به شرق هرمزگان است تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر در همه پنج شهرستان ظرفیت‌های خوب و مناسبی وجود دارد.

این کاندیدا افزود: فعالیت‌های این قشر باید ساماندهی و امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هنرمندان می‌بایست هم از لحاظ فضا و تجهیزات و هم از نظر معنوی مورد حمایت قرار گیرند.

رئیسی اظهار داشت: اگر مشکل معیشت هنرمندان و اشتغال آنان مورد توجه باشد، می‌توانند با خیال و خاطری آسوده به فعالیت خود ادامه دهند.

وی از مساجد و فضاهای فرهنگی به عنوان کارگاه‌های تربیت انسان یاد کرد و افزود: توسعه فضاهای دینی مذهبی و فرهنگی به ویژه مساجد، کتابخانه‌ها و فرهنگسراها باید متناسب با ظرفیت و جمعیت هر روستا و شهر باشد. رئیسی همچنین هدف از حضور خود در نهمین دوره انتخابات مجلس را احساس وظیفه و تکلیف عنوان کرد و ابراز داشت: با تشویق عده‌ای که اتفاق نظر داشتند که عرصه انتخابات نیازمند تعداد و تنوع بیشتر برای ایجاد فرصت انتخاب بیشتر برای مردم است وارد صحنه شدم و امیدوارم مردم حوزه انتخابیه شرق بتوانند با نظر و گزینه خود دست به انتخاب بزنند.

وی گفت: توصیه می‌کنم که همه بدون تعصب و به دور از توجه به جو سازی‌ها و شایعه پراکنی‌ها با عقل و انصاف و با در نظر داشتن رضای الهی و با حضور گسترده در شعب اخذ رای کسانی را انتخاب کنند تا حاصل و خروجی انتخابات، مجلسی متعهد، کارآمد و توانمند در راستای حل مشکلات جامعه اسلامی باشد.

حسین رئیسی دارای تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد حقوق عمومی است که سابقه 22 سال کار در نظام جمهوری اسلامی دارد و پنج سال را در وزارت کشور و در پست‌های بخشدار سندرک و فرماندار میناب خدمت کرده است.

وی که اکنون مدرس دانشگاه است، همچنین در طول خدمت سابقه مدیریت در مراکز آموزشی آموزش و پرورش، تدریس در مقطع متوسطه را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول