اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی گلستان خبر داد

پرداخت مابقی وجه پنبه‎کاران و سویاکاران گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی استان گلستان از پرداخت مابقی وجه پنبه‎کاران و سویاکاران استان خبر داد.

پرداخت مابقی وجه پنبه‎کاران و سویاکاران گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان گلستان، نقی اسدی اظهار داشت: با پیگیری به عمل آمده از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران پرداخت وجه وش پنبه و سویای کشاورزان استان از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: کشاورزان ضمن اعلام شماره حساب مهر گستر خود نزد بانک عامل می‎توانند برای دریافت وجه محصول خود به بانک عامل مراجعه کنند.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 17 هزار تن سویا و 686 تن وش پنبه از کشاورزان استان توسط مراکز خرید شبکه تعاون روستایی استان گلستان خریداری شده بود.

اسدی همچنین از دومین مرحله برداشت قارچ خوراکی در شبکه تعاون روستایی استان خبر داد و اضافه کرد: دومین مرحله برداشت قارچ خوراکی (دکمه‎ای) در فضایی به مساحت 60 مترمربع در سه طبقه با سرمایه‎گذاری 50 میلیون ریال در شرکت تعاونی روستایی وحدت گرگان با نظارت اداره تعاون روستایی شهرستان گرگان به بهره‎برداری رسید.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از رکود فعالیت‎های اقتصادی و تعدیل نیروی انسانی به صورت طرح پایلوت تولید قارچ صنعتی در شرکت فوق‎الذکر مورد ارزیابی قرار گرفت که با همکاری شرکت مذکور، اداره تعاون روستایی شهرستان گرگان و ارائه طرح و ساماندهی و نظارت موفقیت چشمگیری داشته است.

اسدی افزود: با توجه به قفسه‎بندی اصولی در سه طبقه و مساحت کمپوست چینی به 160 متر مربع افزایش یافته، پیش‎بینی می‎شود در دوره برداشت 30 الی 40 روزه مقدار 2 هزار و 500 کیلوگرم قارچ تا پایان مرحله دوم برداشت شود و همچنین این طرح نیز برای چهار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان بیان داشت: برای توسعه امکانات و ظرفیت تولید بیشتر نیازمند حمایت در راستای صدور مجوزهای لازم در زمینه تولید، بسته‎بندی و اشتغالزایی بیشتر در شرکت‎ها هستیم.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول